środa, 25 września 2019

MAKARON Z ŁOSOSIEM WĘDZONYM W SOSIE ŚMIETANOWYM



Ostatni weekend miałam dość pracowity, dodatkowo byłam sama w domu, bez Męża i Dzieci, a z lodówki, do której podchodziłam mniej więcej co pół godziny w ramach przerwy w pracy (tak wiem, dużo coś tych przerw miałam 😃😃😃), tęsknym okiem spoglądał na mnie wędzony łosoś... 😉 Dlatego w dosłownie 10 minut przygotowałam przepyszny obiad - makaron z łososiem w sosie śmietanowym... 💗 

W czasie kiedy gotowałam makaron - (wybrałam pappardelle, czyli grube wstążki, bo tak mi się najbardziej włosko kojarzyło to danie) - podsmażyłam na oliwie cebulę z czosnkiem, dodałam łososia, śmietanę kremówkę oraz odrobinę skórki z cytryny i soku, szczyptę rozmarynu, sól oraz pieprz. Wszystko "zagotowałam" przez kilka minut, aż sos się lekko zredukował i dodałam do całości makaron. Wierzch posypałam siekaną natką pietruszki, choć z koperkiem byłoby jeszcze pyszniej - niestety koperku nie miałam. Ale z pietruszką też było ekstra! 

Obiad był przepyszny i, co najważniejsze, zrobiłam od razu dwie porcje, także zjadłam go jeszcze na kolację. Nikt nie marudził, nikt nie jęczał, że "obiad nie taki", ze bla bla bla... Cały makaron i mnóstwo łososia w śmietanie było tylko dla mnie! 😄😋


SKŁADNIKI (na 2 porcje):

  • 250 g makaronu (polecam pappardelle, wstążki)
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 100 g łososia wędzonego (1 opakowanie)
  • 200 ml śmietany kremówki 30 lub 36%
  • odrobina skórki otartej z cytryny
  • 0,5 łyżeczki soku z cytryny
  • 1/3 łyżeczki suszonego rozmarynu
  • sól i pieprz do smaku
  • siekana natka pietruszki  lub koperek do podania


WYKONANIE:
Makaron ugotuj al dente według instrukcji na opakowaniu. Odcedź go (zostaw około 1/4 kubeczka wody z gotowania makaronu).
Na patelni rozgrzej oliwę i zeszklij na niej posiekaną w drobną kostkę cebulę. Dodaj starty na cieniutkie plasterki lub posiekany drobno czosnek, a następnie pokrojonego na drobne kawałki łososia, wlej śmietanę, dołóż sok i skórkę z cytryny, rozmaryn oraz sól i pieprz (z solą uważaj, bo łosoś sam w sobie jest dość słony!). Zamieszaj i gotuj całość około 5 minut. Na koniec dodaj odcedzony makaron i wodę po jego gotowaniu, wymieszaj, makaron rozłóż do talerzy i posyp siekaną pietruszką lub koperkiem. Gotowe! Smacznego! 



3 komentarze:

  1. Uwielbiam makaron ;) A ten w wydaniu z łososiem jest idealny! Szybko, smacznie i elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP