piątek, 22 sierpnia 2014

KOSTKA JOGURTOWO-SEROWA Z GALARETKĄ





To kolejny smak mojego dzieciństwa... Jogurtowo-serowa kostka z galaretkami!:) Moje Dzieci, gdy ujrzały ją po raz pierwszy, piszczały z zachwytu, a ja zapomniałam już, że tak banalnie prosty deser może sprawić tyle radości:)) Kostka prezentuje się kolorowo i niezwykle efektownie, w smaku zaś przypomina sernik na zimno z galaretką, jest jednak od niego dużo lżejsza, ma konsystencję pianki.. Jest super prosta w przygotowaniu, najlepiej tylko dzień wcześniej zrobić galaretki, żeby odpowiednio zastygły w lodówce. Deser ten jest przyjemnie orzeźwijący, znakomicie sprawdzi się jako słodka przekąska, jest lekki i można go zjeść naprawdę sporą porcję:) Bardzo polecam!


SKŁADNIKI NA MASĘ JOGURTOWO-SEROWĄ:
  • 500 ml jogurtu naturalnego
  • 250 g serka kremowego naturalnego (użyłam "Delfiko")
  • 1 szklanka mleka 3/2 %
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 4 łyżki żelatyny
  • 1 laska wanilii (lub 1 torebka cukru wanilinowego, ewentualnie kilka kropel aromatu waniliowego)

DODATKOWO:
  • 5-6 opakowań galaretek owocowych (w ulubionych smakach)
  • woda

WYKONANIE:
GALARETKI:
Każdą galaretkę osobno rozpuść w 1,5 szklanki gorącej wody, przelej do kwadratowych lub prostokątnych naczyń (pojemników) i po przestudzeniu wstaw do lodówki do całkowitego zastygnięcia.

MASA JOGURTOWO-SEROWA:
W misce zmiksuj krótko jogurt z kremowym serkiem, cukrem pudrem i ziarenkami z laski wanilii (lub cukrem wanilinowym albo aromatem).
W garnuszku zagotuj mleko. Żelatynę wsyp do szklanki. Wrzącym mlekiem zalej żelatynę i energicznie wymieszaj, tak aby się rozpuściła i nie było grudek. Gorącą mieszankę wlej cienkim strumieniem do masy jogurtowo-serowej miksując wszystko dokładnie, aby masa się nie zważyła.
Galaretki pokrój w prostokąty lub kwadraty (np. 1,5 x 2 cm), wrzuć do większego naczynia lub formy i zalej masą jogurtowo-serową. Wsadź do lodówki do całkowitego stężenia na 2 h (u mnie cała noc). Gotowy deser pokrój w kostki. Smacznego!




26 komentarzy:

  1. W moim domu mówimy na to salceson :)) Wersja z jogurtem najlepsza, wiem, bo próbowałam różne kombinacje, z mlekiem i śmietanką też! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki deser nie tylko cieszy podniebienie, ale i oko- wygląda r-e-w-e-l-a-c-y-j-n-i-e! :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne wygląda taki deser uwielbiam szczególnie że jest bardzo prosty.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś - dzieci takie cuda uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku! Muszę zrobić to CUDEŃKO wg Pani przepisu. Wygląda tak apetycznie i zapewne jest przesmaczne. Zaraz się zabiorę za robienie tego cudnego deseru. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Serek naturalny czy waniliowy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Serek naturalny. Ale tak na marginesie z waniliowym też spokojnie może być, z tym że wtedy już można zrezygnować z dodatku ziarenek wanilii :) Ja w każdym razie robię tę kostkę zawsze na serku naturalnym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieci uwielbiają bo jest strasznie słodkie. Nie za dużo tego cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:) A co do pytania, to muszę przyznać, że moim zdaniem ta kostka wcale nie jest za słodka, wręcz przeciwnie, słodkie są tylko galaretki, a sama masa serowo - jogurtowa jest idealnie wyważona:) Ale oczywiście jak najbardziej można zmniejszyć ilość cukru, według upodobania :) Nic nie stoi na przeszkodzie :)

      Usuń
  9. Czy zamiast zwykłego serka można dodać mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można :) Kostka będzie w smaku jeszcze delikatniejsza :)

      Usuń
  10. Pytanko - jak długo wytrzyma poza lodówką w stanie nadającym się do spożycia? ;) za tydzień wyjeżdżamy na rodzinny zlot i chciałam zrobić, ale czekałoby je przynajmniej 5 godzin w koszyku. Nie rozpadnie się?

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze powiem, ze nigdy nie transportowałam Kostki Jogurtowej :) W samochodzie z klimatyzacją raczej wytrzyma, ale trzeba będzie ją ponownie porządnie schłodzić po przybyciu na miejsce. Może dobrym pomysłem byłoby przewiezienie jej w pojemniku schowanym do specjalnej torby termicznej, takiej na mrożonki, którą można kupić w każdym większym markecie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomyslem jesr umieszczenie takiej kostki na biszkopcie. Rewelacyjne ciasto
    www.wordkom.pl tani hosting najtańsze domeny

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobre :-) u nas w domu też nazywa sie to salceson :-) mama robila w tortownicy na biszkopcie i na wierzch zalewala jednokolorawa galaretką...wyglądał jak bajecznie kolorowy sernik na zimno :-) smak z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super Ilonko, wygląda prześlicznie i wiosennie :)
    Dasia

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda apetycznie. Robiłam coś podobnego tylko z mniejszymi kawałkami galaretki. Ale twoje podobaj@ mi się bardziej 👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Fakt, u mnie są duże kawałki, bo Dzieci takie uwielbiają, ale z mniejszymi tez super :)

      Usuń
  16. Przede wszystkim to cukier Wanilinowy :] i torebka cukru to torebka cukru wanilinowego :]
    Produkuje się taki cukier z Ligniny :]. Przepis super :]

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczywiście, literówkę zrobiłam. Wiem, że cukier jest WANILINOWY, już za dziecka Mama mi to tłumaczyła ;) Dzięki, już poprawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy można zrezygnować z cukru pudru??

    OdpowiedzUsuń
  19. Można, tylko najlepiej zastąpić go jakimś innym słodzidłem np. ksyliotolem, bo inaczej kostka będzie dość kwaśna :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP