wtorek, 3 listopada 2015

TORT PRALINOWY Z BEZĄ, BIAŁĄ CZEKOLADĄ I CZARNĄ PORZECZKĄ



Tort w iście królewskim stylu, z kilku obłędnych, rozpływających się warstw: delikatnego biszkoptu, kremu z białej czekolady, kremu pralinowego, chrupiącej bezy i kwaskowego dżemu z czarnych porzeczek... Całość doskonale wyważona, nie przesłodzona, jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka, a krem pralinowy zachwyca swym smakiem :) 
Tort nie jest skomplikowany, robi się go łatwo, choć zajmuje trochę czasu ze względu na chłodzenie budyniu do kremu pralinowego i suszenie bezy, ale naprawdę warto zadać sobie taki trud :) Tort robi ogromne wrażenie i macie moje słowo, ze zachwyci Waszych Bliskich i Przyjaciół na każdej uroczystości. A pasuje na wiele okazji, czy to na urodziny, imieniny, rocznicę, chrzciny, a nawet na zbliżające się Święta lub po prostu, do niedzielnego obiadu :) Ja swój przygotowałam z okazji urodzin Siostry i po Jej reakcji wnioskuję, że niespodzianka się udała :D 
Ze spraw "technicznych" dodać muszę, że beza doskonale trzyma się nawet dwa dni na torcie (kawałek testowy :D), a całość pięknie się kroi. Do przygotowania tego tortu zainspirowała mnie Asia, jednak postanowiłam zmienić całkowicie główną nutę tortu, czyli krem ze słonych orzeszków zastąpiłam kremem pralinowym, który prezentowałam Wam w przepisie na Paris Brest. Pomyślałam, że ten krem w połączeniu z bezą i białą czekoladą stworzą doskonałą kompozycję, którą postanowiłam również, zamiast truskawkami, lekko "złamać" kwaskową, czarną porzeczką :) Moja intuicja i tym razem mnie nie zawiodła, a efekt był powalający :) 


A skoro już tak skromna dziś jestem, to przy okazji chciałabym Was zaprosić do oglądania piątkowego wydania "Dzień Dobry TVN", gdzie będę miała przyjemność gościnnie wystąpić :))) Jestem bardzo przejęta i równie podekscytowana, także trzymajcie za mnie kciuki, żebym nie palnęła jakieś gafy albo, co gorsza, nie puściła kuchni TVN z dymem :DDD A dla tych, którzy z oczywistych względów (praca, szkoła lub po prostu leń albo brak ochoty:D) nie będą mogli obejrzeć mego show,  (i tak) podlinkuję występ na dniach na Blogu :DDD



SKŁADNIKI NA BISZKOPT:
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej

SKŁADNIKI NA BEZĘ:
  • 3 białka 
  • 160 g cukru
  • 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej

SKŁADNIKI NA KREM Z BIAŁEJ CZEKOLADY:
  • 2 tabliczki białej czekolady (każda po 100 g), rozpuszczonej w kąpieli wodnej, lekko przestudzonej
  • 200 g mascarpone (zimnego)
  • 300 g śmietanki kremówki 36 % (bardzo zimnej)

SKŁADNIKI NA KREM PRALINOWY:
  • 75 g cukru
  • 3 żółtka
  • 45 g mąki pszennej
  • 300 ml mleka
  • 200 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 200 g kremu czekoladowego migdałowo-orzechowego (ja użyłam Nutelli)

DODATKOWO:
  • 1 słoiczek (280 g) dżemu z czarnych porzeczek, niskosłodzonego
  • garść płatków migdałowych do posypania boków tortu

PONCZ:
  • 1/3 szklanki letniej wody
  • ok. 2 łyżeczki cukru pudru
  • kilka kropel aromatu śmietankowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

WYKONANIE:
BISZKOPT:
Wszystkie składniki na biszkopt powinny być w temperaturze pokojowej. 
Mąki, pszenną i ziemniaczaną, przesiej razem do osobnej miski.
Tortownicę o średnicy 25 cm wyłóż papierem do pieczenia (samo dno). Nie smaruj niczym jej dna ani boków. 
Białka oddziel od żółtek i ubij na sztywną  pianę. 
Pod koniec ubijania zacznij dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, cały czas ubijając. 
Teraz dodaj po kolei żółtka, ubijając dokładnie po każdym dodaniu.
Przesiane mąki dodaj  do masy i całość bardzo ostrożnie wymieszaj szpatułką.
Delikatnie przełóż ciasto do tortownicy. Piecz je w temperaturze 170 stopni C przez około 25 minut lub do tzw. suchego patyczka.
Gorący biszkopt wyjmij z piekarnika i pozostaw w formie do całkowitego ostudzenia. Dopiero po tym czasie odkrój ostrym nożem brzegi biszkoptu od tortownicy.

BEZA:
Piekarnik nagrzej do temperatury 160 stopni C. Dno tortownicy (bez obręczy) wyłóż papierem pergaminowym, tak, żeby wystawał poza jej brzegi.
Białka wlej do wysokiej miski i spień na niskich obrotach (uważaj, aby nie było w nich ani odrobiny żółtka, bo piana się nie ubije!).
Następnie zwiększ obroty i ubijaj białka do uzyskania sztywnej piany.
Teraz dodawaj po 1 łyżce cukru, cały czas dokładnie miksując.
Po wsypaniu całego cukru ubijaj jeszcze jakieś 3-5 minut, aż beza będzie sztywna i lśniąca.
Na koniec wsyp mąkę ziemniaczaną. Zmiksuj jeszcze przez chwilkę.
Sztywną pianę wyłóż drewnianą łyżką na dno tortownicy, możesz zrobić to "niestarannie", wtedy beza będzie miała bardziej artystyczne kształty.
Piecz bezę najpierw przez 20 minut w 160 stopniach C, a potem susz ją w 110 stopniach C przez następne 30 minut. Po upieczeniu wyjmij ją i pozostaw do ostudzenia. Beza będzie chrupiąca na zewnątrz, a wilgotna w środku. 

KREM PRALINOWY:
W misce utrzyj mikserem żółtka z cukrem na jasny, puszysty krem.
Ucierając, dodaj 100 ml mleka i przesianą mąkę. Zmiksuj całość dokładnie.
Pozostałe mleko zagotuj w garnuszku. Na gotujące się mleko cienką strużką wlewaj masę z żółtkami i mąką, cały czas mieszając drewnianą łyżką, aż powstanie gęsty budyń.
Garnuszek zdejmij z ognia i przykryj budyń folią spożywczą, tak, aby dotykała ona budyniu, wtedy nie powstanie kożuch i odstaw do całkowitego wystudzenia.
W misce utrzyj mikserem masło na jasną i puszystą masę. Dodawaj stopniowo Nutellę, dalej ucierając. Teraz dodawaj po łyżce ostudzonego budyniu i miksuj całość na gładki krem. Krem wsadź do lodówki.

KREM Z BIAŁEJ CZEKOLADY:
Śmietanę kremówkę ubij na sztywno. Łyżka po łyżce dodaj do niej mascarpone, ale mieszaj już krem szpatułką, nie miksuj ! Teraz zacznij wlewać, również łyżka po łyżce, roztopioną czekoladę, dokładnie mieszając szpatułką po każdej dodanej porcji. Ma powstać jednolity krem. Krem wstaw do lodówki. 3 łyżki odłóż do posmarowania boków tortu.
(Drugi sposób: jeśli masz czas możesz również dzień wcześniej podgrzać lekko śmietankę z połamaną na kostki czekoladą i schłodzić całość przez noc w lodówce, a rano tylko ubić na puszysty krem, po czym dodać mascarpone).  

PONCZ:
Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie w szklance.

SKŁADANIE TORTU:
Biszkopt przekrój wzdłuż na dwie równe części. Pierwszą część połóż na paterze lub talerzu i skrop lekko ponczem. Wysmaruj dżemem porzeczkowym i wyłóż na niego krem z białej czekolady, wyrównaj nożem wierzch. 
Połóż drugi blat, nasącz go ponczem i posmaruj kremem pralinowym, wyrównaj nożem wierzch. Boki tortu posmaruj pozostałym kremem z białej czekolady i obsyp płatkami migdałowymi. 
Na krem pralinowy wyłóż ostrożnie bezę, kładąc ją z papierem, na którym się piekła, a następnie delikatnie, wyciągnij papier od dołu, odklejając od bezy. 
Tort wstaw na kilka godzin do lodówki, a najlepiej na cała noc. Uwaga: beza świetnie się trzyma na torcie nawet dwa dni, ale możesz ja również przygotować na 3-4 godziny przed podaniem tortu i położyć ją na nim przed samym podaniem). Gotowe! Smacznego! 







312 komentarzy:

  1. Ten tort wygląda jak "MILION DOLARÓW" :-D Wierzę, że tak jak wygląda, tak też smakuje. Pani Ilono jest Pani "MISTRZYNIĄ"!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Iwono, ręczę, że smakuje tak jak wygląda, a nawet lepiej :) Dziękuję za te przemiłe słowa uznania :)

      Usuń
  2. Rzeczywiście tort w iście królewskim stylu :-) Obłędny!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy patrzy się na ten tort chcialoby się go zjeść w całości, gdyż wygląda obłędnie!! Podziwiam Panią i czekam na kolejny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, przemiło mi to czytać :) Kolejny przepis już wkrótce :) Mam nadzieję, że nie zawiodę! Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Pani Ilonko powyższy tort przygotowałam na urodziny córki, wyglądał świetnie i był przepyszny. Smakował dzieciom i dorosłym. Z pewnością wrócę do tego przepisu:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu, ogromnie się cieszę! :)) Ślicznie Pani dziękuję i oby wracała Pani do tego przepisu jak najczęściej!

      Usuń
  5. jak długo można przechowywać tort w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do trzech dni. Beza świetnie się trzyma na torcie, jednak wiadomo, że dłuższej przechowywany tort będzie po prostu już nieświeży. Drugiego dnia smakuje najlepiej, a trzeciego spokojnie można go jeszcze jeść :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, tort prawie zrobiony, zawsze przy połączeniu ubitej kremówki i mascarpone mam niewielkie grudki

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :) Mascarpone i kremówkę trzeba delikatnie, ale dokładnie mieszać i tak jakby rozcierać, właśnie po to, by nie powstały grudki. Mam nadzieję, że tort smakował? :)

      Usuń
    4. Wszystko razem do robota i zmiksować, żadnych grudek nie ma i jest super

      Usuń
  6. Polecam przepis, zrobilam dokladnie jak w przepisie. Wyszlo przepysznie, zniknelo w wigilijny wieczor. SYLWIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie się cieszę! :) Na wigilijny wieczór ten tort jest wprost idealny, taki dostojny i elegancki :) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  7. Jakiej wielkości powinna być tortownica do tych proporcji? ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka jak podana w przepisie, czyli 25 cm średnicy :) (Na samym początku w opisie przygotowania biszkoptu jest podana ta informacja: "Tortownicę o średnicy 25 cm wyłóż papierem do pieczenia (samo dno))". :))

      Usuń
    2. A faktycznie :-) dziękuję

      Usuń
    3. Bardzo proszę, Pani Ilonko :))) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Wszystko wyszło ok a nawet lepiej, tylko beza jest dosyc płaska :-( a wszystko według przepisu zrobiłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wszystko poszło tak dobrze :)) A beza skoro była robiona dokładnie według przepisu to powinna być wysoka.. Ciężko mi powiedzieć, może to wina piekarnika, może za długo była wykładana i formowana na papierze...

      Usuń
  9. Wlasnie przeczytalam przepis. Za dwa dni na moje 33 urodziny bede robic. Mam nadzieje ze smakuje jak wyglada ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę spóźnione, ale proszę przyjąć moje najserdeczniejsze życzenia urodzinowe :))) Mam nadzieję, że torcik wyszedł i smakował, bo oczywiście w tym wypadku wygląd=smak :)

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ile osób jest ten tort? wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort jest duży, więc na pewno dla 12 osób. Ja kroje zawsze dość wąskie kawałki, dlatego jest ich nawet więcej :)

      Usuń
  12. Dziękuję, świetny przepis! wszystko się udało pysznie! na białą masę wynalazłam jeszcze trzeci patent, tzn. czekoladę delikatnie rozpuściłam i jak już była letnia, rozbiłam mikserem na wolnych obrotach, dodając stopniowo mascarpone. Utworzyła się gładka masa, która później bez problemu połączyłam szpatułką z ubitą śmietanką. P.S. Jak już wybrałam ten tort do upieczenia, to zauważyłam, że jesteśmy z Panią "krajankami" z zachpom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że tort się udał i smakował! :) Bardzo fajny sposób na masę, może ktoś z Czytelników również skorzysta :)) A skoro jesteśmy krajankami to tym bardziej mi miło i pozdrawiam serdecznie ze Szczecina! :)))

      Usuń
  13. Czy beze mogę dodac do środka tortu w kombinacji: biszkopt,dzem,krem z biała czekoladą,beza,krem pralinowy i biszkopt.Boki i gore tortu masa z biala czekolada.Czy ta beza w srodku bedzie ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam tego tortu w takiej kombinacji. Beza na pewno mocno się połamie i zgniecie, więc obawiam się, że może nie być takiego efektu wizualnego. No chyba, że spróbuje Pani przed pieczeniem mocno bezę szpatułką wyrównać, żeby po upieczeniu nie była taka pofalowana. Jakby nie było krem pralinowy jest "ciężki" i na pewno ja troszkę przygniecie razem z kolejnym biszkoptem.

      Usuń
    2. Tak wlasnie wyrownam beze jak blat biszkoptowy.tort bedzie caly tynkowany bialym kremem takze efekt wizualny nie jest tak wazny.chodzi o smak bezy w srodku:-)dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że wszystko uda się wyśmienicie :)

      Usuń
  14. Witaj Ilonko. Czy składniki na bezę, krem pralinowy i krem z białej czekolady też powinny być w temperaturze pokojowej? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie :) Mam nadzieję, że nie za późno odpisuję, ale umknął mi gdzieś Twój komentarz wśród innych :) Składniki na bezę i krem pralinowy mają być w temperaturze pokojowej, natomiast na krem z białej czekolady - mascarpone i kremówka muszą być zimne, tak jak jest to podane w przepisie. Czekolada zaś musi być rozpuszczona w kąpieli wodnej i przestudzona lekko. W przepisie na ten krem jest tez podany drugi sposób przygotowania, wiec może zajrzyj też tam, być może ten sposób bardziej Ci będzie odpowiadał :) Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Ilonko. Trochę późno. ciasto upieczone i zjedzone. Fantastyczne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda, że się spóźniłam z odpowiedzią.. Ale cieszę się ogromnie, że tort tak Ci smakował :) Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Najlepszy tort jaki jadłam (a nie przepadam za jasnymi biszkoptami, który z resztą wyszedł idealnie - równiusieńki i wysoki).
    Dlaczego tak ważne jest ręczne mieszanie kremu z białej czekolady? - pozostały mi grudki czekolady w masie (może była już zbyt wychłodzona) które co prawda nie były wyczuwalne w torcie, a i mascarpone nie jest łatwo wmieszać w ubitą śmietankę.
    Pychota, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie mnie to cieszy :) Co do ręcznego mieszania kremu z białej czekolady jest to istotne ze względu na to, żeby krem się nie zważył. Temperatura białej czekolady a kremówki oraz mascarpone jest różna i dlatego trzeba uważać. Bardzo się cieszę, że tort zdał egzamin :)

      Usuń
  17. Zmodyfikowałam przepis a dokładnie ułożenie tort: biszkopt+krem z nutella+beza + dżem + krem z białej czekolady + biszkopt i wyszło genialnie! Beza w środku zamieniła się w puszystą piankę :) Bardzo dziękuję za przepyszny przepis :) Pokazałabym zdjęciu jak wygląda w środku ale nie potrafię dodać tutaj zdjęcia..

    OdpowiedzUsuń
  18. Krem z białej czekolady dwukrotnie mi się zwazyl po dodaniu czekolady. Co może być przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy czekolada była dodawana na bieżąco łyżka po łyżce i bez przerwy mieszana z kremem? W ten sposób nie powinna się zważyć. Na pewno zdecydowanie prostszy, ale bardziej czasochłonny jest sposób drugi, który opisałam w przygotowaniu kremu z białej czekolady, który polega na wcześniejszym schłodzeniu czekolady ze śmietanką przez 12 godzin i następnym ubiciu całości. Może warto spróbować tej metody?

      Usuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę przedłużyć pieczenie, nie stosować termoobiegu, tylko góra - dół :)

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, proszę nie zwiększać temperatury tylko wydłużyć czas suszenia bezy, kontrolując w tym czasie, aby się nie przyrumieniła z wierzchu. To powinno pomóc :) Spód powinien być podpieczony (ale nie przypieczony). Mam nadzieję, że tym razem Pani wszystko wyjdzie idealnie :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  22. w oryginale byl krem orzechowo-migdalowy,ale z jakich orzechow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie Asi był krem z masła orzechowego z solonych orzeszków (fistaszków):)

      Usuń
  23. Czy dżem z czarnej porzeczki można zastąpić powidłami śliwkowymi czy raczej nie będą one pasować ? Albo może konfitura z owoców leśnych ?
    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Myślę, ze lepszym pomysłem będzie konfitura z owoców leśnych :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  24. Witam, zrobilam tort na urodziny siostry. Wyszedl PRZEPYSZNY!!! Rodzina sie zajadala i wszyscy chcieli przepis. Napewno tort zagosci w moim domu czesciej, to niebo dla podniebienia. POLECAM :) :)Pozdrowienia pani Ilonko. Ma pani wyczucie smaku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OGROMNIE się cieszę!!! To wspaniale, że całej Pani Rodzinie torcik tak posmakował :) I dziękuję za miłe słowa... Serdecznie pozdrawiam! :)

      Usuń
  25. Zrobiłam jako tort- książka na chrzciny dla syna. Bezę wsadziłam do środka, za sugestią z komentarzy :) wyszło bombowo! Szkoda, że też kalorycznie bombowo, bo najchętniej robiłabym go na każdą niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dominika, nawet nie wiesz jak się cieszę! 🤗 Pomysł z bezą w środku jest super 😋 I zgadzam się, bo też bym jadła ten królewski tort co tydzień 😙 Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam. Bardzo mi się spodobał Pani przepis. Za 2 tygodnie moja mama ma 70 urodziny i chciałabym bardzo jej upiec ten wyśmienity tort :-) . Mam jednak małą wątpliwość co do biszkoptu ponieważ nie ma w składnikach proszku do pieczenia, a ja nigdy nie ryzykowałam bez niego. Czy może lepiej go dać....czy nie wyjdzie zakalec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie! Ten biszkopt pięknie rośnie bez proszku do pieczenia, piekę go od wielu lat. Ale jeśli woli Pani nie ryzykować to spokojnie może Pani dodać proszek do pieczenia, nic się nie stanie, a na pewno będzie Pani spokojniejsza :) Albo może w wolnej chwili na dniach spróbuje Pani upiec jeden taki biszkopt, żeby wypróbować przepis? 😊 W każdym razie proszek tu nie zaszkodzi. Proszę przekazać Mamie najserdeczniejsze życzenia urodzinowe! ⚘🎂

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne. Chyba wypróbuję wcześniej jak Pani radzi na próbę wersję przepisu bez proszku. Pozdrawiam serdecznie. ☺

      Usuń
    3. Trzymam kciuki za udany biszkopt! :))

      Usuń
  28. Zrobiłam ten tort na rocznicę ślubu, jak dla mnie - pyszności! Gościom, którzy próbowali musiałam zdradzać recepturę, a tym, którym niestraszna ponadprzeciętna słodycz serwowałam dokładki :) Pozdrawiam. Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko, ogromnie się cieszę! :) U mnie też zawsze wszyscy proszą o dokładkę i tort szybko się kończy :) Pozdrowienia!

      Usuń
  29. Prawdziwe cudo! Podobny tort jadłam tylko zamówiony ( https://e-torty.pl/ ), lecz wiadomo, że lepiej przygotować samemu i mieć satysfakcję i zaoszczędzone pieniądze! Wielki podziw kochana.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję! :)) Też uważam, że domowy tort czy ciasto nie maja sobie równych :) Pozdrowienia!

      Usuń
  30. Mam pytanko, czy mozna zrobic beze tkz.gotowca z delecty np.:-)
    Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Powiem szczerze, że nigdy nie używałam takiego produktu i nie naprawdę nie wiem jak się zachowa w piekarniku... Zawsze robię bezę sama...

      Usuń
  31. To jeszcze ja mam pytanie może głupie ale wolę być pewna : beze pieczemy w tortownicy bez obręczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosieńko, to nie jest głupie pytanie, a ja zawsze chętnie odpowiem 😊 Tak, bezę pieczemy w tortownicy bez obręczy - w opisie przygotowania bezy jest to napisane 😊 Pozdrawiam Cię serdecznie!😙

      Usuń
    2. Nie jest to napisane,szkoda poza tym masą z Nutellą popłynęła,nie jest to mój pierwszy tort i trochę niski wychodzi..mam nadzieję,że chociaż smak będzie ok

      Usuń
    3. Oczywiście, że jest napisane jasno i wyraźnie w opisie bezy: "Dno tortownicy (bez obręczy) wyłóż papierem pergaminowym, tak, żeby wystawał poza jej brzegi"! Krem Z Nutella jest bardzo gęsty. Musiałaś coś zrobić niezgodnie z przepisem, ale to już musisz sama prześledzić. Ten tort jest wysoki i okazały. A smak, tak jak piszą pozostali Czytelnicy, jest wspaniały ☺️

      Usuń
  32. Właśnie robię go 3 raz. Za każdym razem wychodzi rewelacyjnie. Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie złamała przepisu. Ponieważ uwielbiam alkohol w słodkościach to dodałam do kremu pralinowego już na koniec kieliszek spirytusu. Smak fantastyczny! Znajomi którzy mieli okazję jeść ten tort wyrażali podziw i zachwyt. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł - smak musiał być genialny :) Bardzo się ciesze, że gościom tort tak smakował :) Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  33. Mega pyszny tort, zrobiłem jeden na urodziny córki a tydzień później musiałem powtórzyć na " prośbę " żony ;) Pozdraiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Obłędny smak. Moi goście oniemieli z zachwytu. Szczególnie zasmakował im krem pralinowy. Naprawdę przepyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceglamala - i o to chodzi ;) Bardzo się cieszę i pozdrawiam Cię serdecznie! :*

      Usuń
  35. Mi niestety biały krem się zwazył jak tylko zaczęłam dodawać czekoladę.Nie mam pojęcia dlaczego czekolada była już chłodna a nie ciepła.Robilam dwa razy i dwa razy się zwazył Nie wiem co robię źle.Czy jest jakiś sposób na uratowanie zawazonego kremu?

    OdpowiedzUsuń
  36. W takim razie spróbuj może drugiego sposobu na przygotowanie kremu; Drugi sposób: dzień wcześniej podgrzej lekko śmietankę z połamaną na kostki czekoladą i schłodź całość przez noc w lodówce, a rano tylko ubij na puszysty krem, po czym dodaj mascarpone. W taki sposób krem nie ma prawa się zważyć :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Już sama nazwa jest bardzo pyszna i dokładając do tego zdjęcia w ogóle całość wygląda świetnie. Ja bardzo lubię korzystać z przepisów z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdzie czekolada stanowi główny składnik deseru. ogólnie muszę przyznać, że mam straszną słabość do tego typu deserów.

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy do biszkoptu nie dodaje się proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie dodaje się, ten biszkopt rośnie pięknie bez proszku do pieczenia i jest cudownie pulchny :)

      Usuń
  40. Zrobiony. Chłodzi sie w lodówce. Wszystko wyszło super, kremy sie udały(biały robiłam dzień wcześniej tzn.czekolada i kremówka podgrzana). Najgorzej było z bezą chyba coś źle zrobilam bo suszylam az 2godz a i tak ze spodu byla miękka, góra kruchutka tak bardzo ze nie mogłam sobie poradzić z umieszczeniem jej na torcie�� jutro degustacja��

    OdpowiedzUsuń
  41. Ogromnie się cieszę! Ta metoda z robieniem kremu dzień wcześniej sprawdza się najlepiej - chyba nawet dopisze w przepisie, żeby głownie ją stosować :) ) Czy temperatura podczas pieczenia bezy była właściwa? A może za wysoko była ustawiona blacha, tak, że wierzch się spiekł, a dół był niedopieczony? Hmm... W każdym razie mam nadzieję, ze degustacja się udała i tort był pyszny ? :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  42. Jutro planuje zrobic ten pysznie wygladajacy tort.Poniewaz nie jestem najlepsza w robieniu wypiekow mam jedno pytanie dotyczace kremu ze smietany czekolady i masarpone.Mianowicie najpierw musze rozpuscic czekolade w kapieli wodnej poczym lekko ja ostudzic w tym samym czasie podgrzac musze lekko smietane podgrzac do tej samej temperatury co czekolada?i wtedy polaczyc te 2 skladniki ostudzic i zimne dopiero ubic i dodac mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, tort jest naprawdę przepyszny 😄 Jeśli chodzi o krem to rozumiem, że chcesz go przygotować drugim sposobem podanym w przepisie, czyli: należy w jednym garnuszku podgrzać lekko śmietankę z połamaną na kostki czekoladą (nie gotować, podgrzać tylko do rozpuszczenia się kostek czekolady!) i schłodzić całość przez noc w lodówce, a rano tylko ubić na puszysty krem, po czym dodać do niego mascarpone i krótko zmiksować. Życzę przyjemnego pichcenia! 😘

      Usuń
  43. Mam pytanie czy można przełożyć tort w jeden dzień a na drugi położyć beze boje się że beza zbyt zmieknie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, można. Choć beza świetnie się trzyma na torcie nawet dwa dni, ale możesz ja również przygotować na 3-4 godziny przed podaniem tortu i położyć ją na nim przed samym podaniem. Pozdrawiam!

      Usuń
  44. Tort wygląda przepięknie. Chciałam jedynie nam wysoki jest tort. Chce przygotować go na swoje urodziny i zabrać do pracy ale nie wiem czy zmieści się w pudełku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort jest fodo wysoki ze względu na bezę na wierzchu. Najbezpieczniej byłoby go przewieźć w pojemniku plastikowym na torty. A jeśli jednak będzie to tekturowe pudełko to wierzch lepiej nakryć kawałkiem folii aluminiowej.

      Usuń
  45. Czy można gp upiec w dużej blaszce? Czy wystarczy wtedy kremu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno należy wtedy zwiększyć ilość składników zarówno na kremy, jak i blaty.

      Usuń
  46. Tort jest super tylko ten krem z białej czekolady mi nie za bardzo stężał

    OdpowiedzUsuń
  47. Zrobiłam ten tort. W smaku jest przepyszny wyglądem również zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  48. Zakochalam sie w samym wygladzie! O smaku nie wspomne! MAEGA TORT!!! Najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Słodki Zakątek, pięknie dziękuję! :* Zgadzam się, tort jest obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  50. A czy do biszkopta nie dodaje się proszku do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  51. Myślę, ze to świetny pomysł, proszę je tylko wcześniej bardzo dobrze odsączyć przed dodaniem do masy :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Proszę mi napisać czy alergia jest z powodu orzechów czy czekolady/kakao?

    OdpowiedzUsuń
  53. To świetnie, bardzo się cieszę 😊 Szkoda, że nie zdążyłam z odpowiedzią, że skoro alergia jest tylko na orzechy to pokusiłabym się o zrobienie masy na bazie samego czekoladowego kremu lub domowej nutelli na daktylach bez orzechów... Mimo wszystko trzymam kciuki✊✊

    OdpowiedzUsuń
  54. A ja nie bardzo rozumiem - jak odkleić papier od bezy ,kiedy położymy go na tort?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beza jest bardzo krucha, dlatego należy ją kłaść wraz z papierem: przed położeniem bezy od spodu odsunąć kawałek papieru i przytrzymując bezę od dołu - kłaść ją na wierzch tortu, jednocześnie ciągnąc papier, żeby go spod niej wyjąć.

      Usuń
  55. Robiłam ten tort w tamtym roku na urodziny męża, w tym roku do niego powracam. Jest naprawdę wyjątkowy, idealny na specjalne okazje! Mąż znów będzie zachwycony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że torcik smakował Mężowi 😊 To prawda, jest wyjątkowy i wszyscy się nim zachwycają 😍 Wszystkiego dobrego dla Męża!

      Usuń
  56. Wooow! wygląda cudownie!!!

    A co można dać zamiast Nutelli? ;)

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy w kremie pralinkowym moge pominac lum zastapic czyms innym make pszenna

    OdpowiedzUsuń
  58. Można ją zastąpić np. mąką ziemniaczaną lub kukurydzianą. Mąka jest tu potrzebna, aby zagęścic budyń na krem. Opcjonalnie można zamiast mąki dodać 2 żółtka więcej, aby budyń nabrał odpowiedniej konsystencji 😊

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam. Czy robiąc krem pralinowy można żółtka wymieszać tylko z mąką i mlekiem, a cukier rozpuścić w ciepłym mleku?

    OdpowiedzUsuń
  60. Nigdy nie gotowałam w ten sposób domowego budyniu, zatem radziłbym jednak utrzeć dobrze żółtka z cukrem i dalej postępować według przepisu. Mamy wtedy gwarancję udanego budyniu, potrzebnego do dalszego przygotowania kremu pralinowego 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze tak gotuję domowy budyń �� ale zrobię jak w przepisie ��

      Usuń
  61. Dziś zrobiłam tort na jutrzejsze urodziny synka, wygląda super a kremy przepyszne ale beza mi nie wyszła. Jest klejąca w środku,plaska i się "rozlała" poza linię. Obkroilam do średnicy tortu ale zastanawiam się czy mogę taka użyć. Nie wiem co zrobiłam źle.

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo mi przykro, ciężko stwierdzić co zrobiłaś źle, ale moim zdanie skoro beza się rozlała to białka mogły być niewystarczająco długo ubijane... Piana powinna być porządnie ubita, lśniąca i gęsta..

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam na ile porcji jest ten tort?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, na 12 porcji na pewno wystarczy. JA czasem kroję nawet cieńsze kawałki, bo tort jest syty.

      Usuń
  64. Czy dżem porzeczkowy mogę zastąpić fruzelina wiśniowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, choć na pewno smak będzie trochę inny, bo porzeczka idealnie komponuje się tu z kremami, ale myślę, że można spróbować :)

      Usuń
  65. Zrobilam na 70te urodziny mojego Taty. Pyszny! Przy dobrej organizacji nawet nie tak bardz pracochlonny. Balam sie, ze bedzie mdly albo za slodki, ale byl idealny. Zrobilam z mala modyfikacja - biszkopt byl na wierzchu i spodzie, beza poszla w srodek (miedzy kremy), co bylo fajna chrupiaca niespodzianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milena, ogromnie się cieszę! To prawda, tort nie jest wcale taki pracochłonny, na jaki wygląda. Smak jest wspaniały, dla mnie to jeden z najlepszych tortów :) Świetny pomysł z ta bezą w środku! Serdecznie Cię pozdrawiam i wszystkiego dobrego z okazji urodzin dla Twojego Taty! :*

      Usuń
  66. Wygląda cudownie, szkoda tylko, że te wartości wagowe produktów są podane w tak nieludzki sposób, 75 g cukru, 45 g mąki... matko i córko. To strasznie zniechęca. Reasumując skorzystam z cudnego pomysłu (nie przepisu), ale domowy budyń, biszkopt i całą resztę ugotuje wg swoich starych sprawdzonych przepisów i posługiwać się będę łyżkami, nie gramami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łyżka łyżce absolutnie nie jest równa, każdy ma w domu inną, a akurat w przypadku budyniu na krem pralinowy to ważne, by miał odpowiednią konsystencję, dlatego jest podana gramatura. Zawsze można skorzystać z wagi kuchennej, a w przypadku jej braku którykolwiek internetowy, błyskawiczny przelicznik kulinarny również pomoże. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Tort jest absolutnie cudowny!! Już dwa razy go robiłam, dziś robię po raz trzeci :) Jeśli natomiast chodzi o dozowanie produktów w gramach u mnie to się nie sprawdzi, ponieważ korzystam z wiejskich produktów jajka od młodych kurek są mniejsze niekiedy od najmniejszych sklepowych i wówczas posługuje się intuicją jeśli takich jajek akurat używam, masło jest bardziej tłuste i twaróg też. Domowy budyń to domowy budyń, gotuje go od lat i do ciast (np Pani Walewska) i do jedzenia po prostu łyżką. Oj tam nie ważne. Tort podkreślam jeszcze raz jest cudooooowny, wymarzony i wyśniony :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Ależ się ciesze!!! Dziękuję ślicznie za przemiłe słowa! Rozważę zatem podawanie w przepisach zarówno gramatury, jak i ilości na łyżki :) Serdeczne pozdrowienia!

      Usuń
  67. Tort super, przepyszny����

    OdpowiedzUsuń
  68. Będę robić na urodziny córki :) właśnie super że wszystko jest wagowo podane. Dziś każdy powinien mieć wagę kuchenna w domu . Dam znać potem jak wyglądał i smakował :) nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Tort piękny. Bardzo chciałabym zrobić na rodzinne spotkanie tylko jest jeden problem. Mój syn ma bardzo silne uczulenie na wszystkie orzechy. Czy zamiast kremu pralinowego można zrobić z gorzkiej lub mlecznej czekolady?

    OdpowiedzUsuń
  70. Justyna, bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Zgadzam się z Tobą :) Koniecznie daj znać jak torcik się udał i wszystkiego najcudowniejszego dla Twojej Córki! :*

    OdpowiedzUsuń
  71. Tort bardzo dobry. Jednak za drugim razem do białego kremu dodam 1 czekoladę. Dla nas ten krem był za słodki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Dla mnie ten krem jest idealnie wyważony, ale oczywiście każdy może dostosować słodycz do siebie, rzecz gustu :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  72. Witam chcialabym zrobic ten tort rowniez na urodziny siostry i tak sie zastsnawiam czy do tego kremu z bialej czwkolady moglabym dodac wiorki kokosowe? Siostra jest fanka kokosowych slodyczy. Ewentualnie moze Pani ma pomysl gdzie przemycic wiorki kokosowe? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  73. Witam serdecznie :) Jeśli Siostra lubi kokos to myślę, że spokojnie można dodać trochę wiórków do kremu ☺️ Możliwe, że nawet fajnie podkręcą smak tortu... Proszę koniecznie dać mi znać jak smakowało ☺️ Pozdrowienia! 😘

    OdpowiedzUsuń
  74. A ja sie poplaczę :-(. Już drugi raz robie budyń z dokladnymi proporcjami i noe gestnieje tylko robią sie mega grudy. Krem z białej czekolady zwarzył mi się na koncowym etapue mieszania szpatułķą. Helpppp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marika, krem z białej czekolady możesz zrobić również drugim sposobem, opisanym w sposobie przygotowania kremu. Będziesz wtedy miała pewność, że C się nie zważy. Budyń - nie mam pojęcia dlaczego Ci nie gęstnieje? Proporcje są idealne na gęsty budyń. Może za krótko go gotujesz?

      Usuń
  75. Piszę obiecany komentarz. Tort dla córki udał się wysmienity! Najlepszy jaki w życiu jadłam! I nie tylko to moja opinia! Goście zachwyceni! Naprawdę naprawde przepyszny. Zmienilam jedynie to że dodałam 150g białej czekolady, 250g serca mascarpone i 330g śmietany kremówki. I podobnie jak inne osoby beze dałam w środek. Niebo w gębie! Wszystko wszystko przepyszne. Rozpływa się w ustach:) serdecznie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, BARDZO, BARDZO sie cieszę! :)) Taki komentarz to miód na moje serce! Dziękuję i wszystkiego dobrego dla Ciebie i Córki!

      Usuń
  76. Jego smakowity wygląd mnie skusił i zrobię go na 4 urodzinki synka, które już jutro :) zamiast jednego biszkoptu zrobiłam dwa biszkopty każdy z 3jajek (tortownica śr. 20cm). Jestem ciekawa jak mi wyjdzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  77. Rewelacjaaaaaa robiłam w ciągu 3 tygodni 3 razy wow mega ❤

    OdpowiedzUsuń
  78. Rewelacja
    Pyszny łatwy
    W ciągu 3 tygodni robiłam 3 razy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woooow!!!! Strasznie się cieszę!!! To chyba najlepsza rekomendacja!! :***** DZĘKUJĘ!

      Usuń
  79. Mam oytanie czy daje się proszek do pieczeni bo w przepisie niema pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  80. Nie, do tego biszkoptu nie daję proszku do pieczenia :) Ładnie rośnie bez niego. Ale oczywiście można dodać, też będzie ok.

    OdpowiedzUsuń
  81. Najlepszy tort jaki robiłam i jaki jadłam. Osoboście odkryłam go w tym roku i dzisiaj robię go 7 raz 😂.
    Nie wykańczam boków, robie go w stylu naked. A do masy daję 30kę 😊. I w moim wykonaniu poncz jest dużo bardziej kwaśny.
    Dziękuję za ten tort 🧡❤

    OdpowiedzUsuń
  82. Bardzo, bardzo się cieszę! Wow, 7 raz, to rzeczywiście tort musi Ci smakować :) Ja też go uwielbiam i miło mi czytać takie komentarze. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  83. Дамская сумочка безусловно настоящий предмет роскощи. Мануфактурщики постоянно экперементируют с цветом и материалом, производя невероятные шедевры из разных кож. Но наряду с такими необычными остаются неизменно привычнми классические силуэты из кожи, крутые и покоряющие своей элегантностью и высоким стилем. Настоящая свиная кожа, отборная фурнитура, опыт и влияние новых трендов европейской моды мотивируют проивзодителей сумка средняя на производство лучших идеальных женских сумочек. Новых хитом оказалась рмбовидная кожаная торба. Обогащенная аккуратными квадратами из железных клепок, - она станет крутым элменетом вашего наряда. Выбирайте коричневую, чтобы быть изысканной и заслужить восторженные взгляды.

    OdpowiedzUsuń
  84. Ja to akurat bardzo lubię torty owocowe , a ten Twój wygląda po prostu przepięknie. Niestety moje torty są dość proste i standardowe. W ozdabianiu nie jestem najlepsza, ale jeśli mam czas to zawsze jakoś próbuję coś udekorować, aby wyglądało ładniej. Torty piekę tylko dla rodziny. Nie traktuję tego, jako sposób na zarobek. Twój tort na pewno nie tylko ładnie wygląda, ale też jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  85. Zabrałam się za ten tort. Krem z białej czekolady sie zwarzył. Staram sie go ratować, zobaczymy co z tego wyjdzie :) Ale pozostałe elementy wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
  86. Wygląda rewelacyjnie, musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  87. Ciasto to ciasto, upiekę bez problemu. Mam nawet przepisy na takie, które zawsze w sumie wychodzą. Natomiast jeśli chodzi o torty , to już dla mnie wyższa szkoła jazdy. To już trzeba mieć wprawę i doświadczenie. Mieć jeszcze odpowiedni sprzęt, pomysł na dekorację i naprawdę można cuda tworzyć. Zawsze jak coś można taki tort zamówić na daną okoliczność, wtedy będzie się mieć pewność że będzie idealny i taki jak chcemy. Przeróżne są możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  88. Po zrobieniu kremy mam wstawić do lodówki żeby się schłodziły. Mam pytanie na jak długo zanim się zabiorę za składanie tortu. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  89. Mam pytanie o pieczenie biszkoptu i bezy, na jakiej funkcji Pani to robi góra-dół, sam dół, termoobieg, termoobieg sam dół?

    OdpowiedzUsuń
  90. Ja zamiast mascarpone dałam pół litra śmietanki kremówki i też wyszedł obłędny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  91. Rewelacja! Pięknie wygląda i doskonale smakuje :) pod masę pralinową dodałam pokrojone brzoskwinie z puszki :) mniam !

    OdpowiedzUsuń
  92. Genialny tort. Właśnie coś takiego mam na oku.

    OdpowiedzUsuń
  93. co można położyć zamiast bezy na górę? przygotowuję tort dla dziecka i mam już kupiony opłatek. jakiej wielkości upiec biszkopt dla 20 osób?

    OdpowiedzUsuń
  94. Jest pyszny:) ja dałam beze do środka i wyszło super:)

    OdpowiedzUsuń
  95. Dzień dobry, czy można zamienić kolejność nakładania kremów? Chciałabym położyć ten pralinowy na dole. Będę robiła ten tort trzeci raz i za każdym razem pralina wychodzi bardzo gęasta i boję się, że dół mi wypłynie :) przepis genialny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  96. Witam, jakie proporcje dla kremów na tort o średnicy 18cm ???

    OdpowiedzUsuń
  97. В наши дни присутствует невероятное количество виртуальных кошельков. Очень простой метод скрытого перевода денежных единиц – это использовать гидра брянск Ступино. Направить деньги определенному человеку или конкретной фирме имеется возможность любыми способами.

    OdpowiedzUsuń
  98. Для входа на адрес гидры онион 2022 придется установить специализированный браузер – TOP. Лишь только благодаря браузеру TOP новый юзер имеет возможность войти в закрытый интернет. Администраторы маркетплейса HydraRU непрерывно обновляют свежие адреса для входа на форум. Допускается применять запасной сайт для осуществления закупок на маркете HydraRU.

    OdpowiedzUsuń
  99. Собственные сведения посетителя автоматически содержатся на центральном дата-центре UnionГИДРА. переадресация разрешает спрятать исходный url владельца, гарантируя надежную анонимность покупки веществ. Пользование ВПН дополнительно значится верным шансом авторизации как оплатить на гидре Красновишерск для свершения нужных покупок.

    OdpowiedzUsuń
  100. Hydra – выгодный информационный портал https://onion.www-hyrda.com

    OdpowiedzUsuń
  101. огромное количество исполнителей имеют проблему персонального перевода средств. Работая удаленно, возьмем например, фрилансер, многочисленные исполнителиИмеется великое количество страниц, позволяющих направить денежки фактически без отслеживания http://aytoloja.org/jforum/user/profile/223515.page. Оформить безотчетный перевод в интернет сети тяжело, однако, весьма реально.

    OdpowiedzUsuń
  102. Анонимная закупка проводится только лишь в сети даркнета. Пользователю не имеет смысла подвергать себя убыткам, проводя договор у продавца товара. Любая торговая операция на ссылка на гидру онион в тор браузер обеспечит пользователям устойчивую степень скрытности. Многие клиенты догадываются о сайте HydraRU, во всяком случае зайти на него особенно трудно.

    OdpowiedzUsuń
  103. Кто угодно может заглянуть на форум или страницу позитивного веб-сайта https://2819994.xyz/home.php?mod=space&uid=286876. С развитием IT методик в интернет-сети представлено значительное количество интерактивных форумов. Подбирайте любимый вариант проведения досуга в интернете на любой манер.

    OdpowiedzUsuń
  104. Распространение криптоиндустрии дало перспективу любым посетителям маркета http://forum.omnicomm.pro/index.php?action=profile;u=3762 реализовывать персональные сделки на различном расстоянии. Юзеру не нужно непосредственно сталкиваться с продавцом, всякую закупку допускается оплачивать онлайн. Для оплаты товара на портале Gidra применяют интерактивные кошельки, либо криптовалюту.

    OdpowiedzUsuń
  105. Отбирайте интересующий вариант отдыха в онлайн-сети на собственный манер. В итоге развития ИТ методик в сети интернет создано немыслимое число интересных порталов. Всякий клиент сможет посетить форум или портал позитивного веб-сайта сайт гидра онион ссылка.

    OdpowiedzUsuń
  106. Стоит учесть, что наибольшее количество пользователей посещают разные развлекательные форумы. Как правило пользователи в интернет-сети играют в интерактивные игрушки. На странице http://www.ultrasonix.com/wikisonix/index.php?title=Сайт gidra com клиенты найдут множество забав, и серьезный портал для взаимосвязи с единомышленниками вирт сообщества.

    OdpowiedzUsuń
  107. Благодаря постоянной переадресовки ни один человек не может выследить покупателя. Заходите в систему маркета сайт гидры hydra Мамоново лишь только в режиме анонима. Для начала стоит применить для верификации на форуме Гидра новейший протокол TOP. Надежное криптование предоставляет солидную величину защищенности для всех посетителей магазина Гидра.

    OdpowiedzUsuń
  108. Помимо надежности при покупках посетители частенько думают запрятать паспортные данные. Интерактивная платформа http://forum.table-lighters.com/viewtopic.php?f=10&t=70074 позволит заполучить соответственный продукт немедленно. Беспроцентные покупки в сети интернет являются приоритетом для каждого онлайн-магазина.

    OdpowiedzUsuń
  109. Сайт ГидраРУ выступает помощником во всех проведенных операциях меж клиентом и реализатором. Заказчик получает устойчивую гарантию по покупке товаров в https://bbs.panabit.com/home.php?mod=space&uid=367314. Немыслимый ассортимент товаров онлайн-магазина постоянно пополняется новыми товарами по наиболее положительной стоимости. Руководство сайта наблюдает, чтобы все представленные маркетплейсы идеально проводили условия.

    OdpowiedzUsuń
  110. Любые виды поставляемой фанеры первоклассно противостоят пару, неблагоприятным погодным условиям, при этом полотна остаются максимально прочными. Самая важная сфера применения - утепление кровли, помещений и времянок, гаражей внешняя облицовка фасадов объектов. Существует целый ряд типов ФСФ фанеры, любая из них характеризуется отдельными показателями фанера 24 мм.

    OdpowiedzUsuń
  111. Скрытная закупка проходит только в закрытой интернет-сети. Всякая операция на http://voyeur-house.club/profile.php?u=usipe обещает посетителям высокую степень защиты. Многие клиенты в курсе о маркетплейсе Hidra, но зайти в него максимально трудно. Покупателю нет надобности подвергать самого себя убыткам, организуя договор с реализатором продукта.

    OdpowiedzUsuń
  112. Выбирайте любимый метод отдыха в интернет-сети на всякий вкус. Каждый клиент имеет возможность посетить форум или страницу развлекательного веб-сайта как пополнить баланс на гидре. В итоге усовершенствования компьютерных технологий в глобальной сети появилось громадное множество развлечений.

    OdpowiedzUsuń
  113. В период внедрения кибер-преступников клиент практически не вычислит, что на личном ПК находится посторонний софт. Первой задачей преступников является сетевой удар вашего ПК. Используйте именно hydra ru для регистрации на информационный портал Hydra. Открыть информацию по банковским карточкам юзера для опытнейшего мошенника легко.

    OdpowiedzUsuń
  114. Влагонепроницаемая https://fanwood.by/ отлична от влагостойкой тем, что она обработана специальным раствором смолы. Благодаря особым чертам фанерная плита довольно часто используется в судостроении, и даже при производстве прицепов и т.д. . В основном с целью производства фанеры водоустойчивой применяют химические соединяющие вещества.

    OdpowiedzUsuń
  115. Для того, что бы реализовать хороший ремонт, нужно понимать, какие материалы фанеры представлены на рынке и зачем они используются. Имеется большое количество главных и больше всего встречающихся типов строительного материала. http://cqinca.com/home.php?mod=space&uid=103021&do=profile клиент сможет на интернет-сайте фанеры в Белоруссии Fanwood.

    OdpowiedzUsuń
  116. Всем покупателям магазина гидра сайт hydra9webe com доступен многочисленный выбор гаджетов, которые нельзя отыскать в стандартном маркете. Платформа имеет огромное количество преимуществ, в ряду каких надо отметить отличную степень сохранности проводимых сделок. Портал Хидра распространяет свою продукцию на всей стране.

    OdpowiedzUsuń
  117. Отыскать местоположение коннекта в сеть по средствам ТОР абсолютно невозможно. Найдется огромное число анонимных веб-серферов, что в режиме онлайна прерывают эксперименты кибератаки персонального компьютера или смартфона. Благодаря интегрированной защите человек станет без особых премудростей качать тематическую информацию в инете. Инет веб-обозреватель TOR соединяется http://naktuz.phorum.pl/viewtopic.php?p=2918#2918 с помощью благодаря огромному количеству серваков.

    OdpowiedzUsuń
  118. Внимательно находите продукт, сопоставив стоимость в крупных онлайн-магазинах проекта ГидраРУ. Админы платформы постоянно наблюдают за соблюдением операций торговли в магазине. Конечно просматривайте оценку торговца, новый перечень размещен по адресу hydra магазин. Для надежности посетителей работает постоянная поддержка.

    OdpowiedzUsuń
  119. http://gundeminfo.az/index.php?subaction=userinfo&user=ygopykivi любой желающий имеет возможность на площадке пиломатериалов в Белоруссии Fanwood. Для того, что бы подготовить квалифицированный ремонт, необходимо понимать, какие классы фанеры продаются на торговых площадках и с какой целью они применяются. Есть несколько решающих и максимально встречающихся видов облицовочного материала.

    OdpowiedzUsuń
  120. Отличительная черта ламинированной фанеры ФОФ http://impulsive.free.fr/index.php?file=Members&op=detail&autor=obehylic

    OdpowiedzUsuń
  121. Для формирования контракта вам необходимо логиниться на основном портале. Множество опытных торговцев продают свою продукцию по всей территории страны. Подтвердить добросовестность магазина возможно по рецензиям на сайте hydra рабочий сайт. Авторизоваться на сайте Hydra RU можно посредством какого угодно мобильного устройства, либо домашнего компьютера.

    OdpowiedzUsuń
  122. Удивительный портал развлечений «Гидра» hydraclubbioknikokex7njhwuahc2l67lfiz7z36md2jvopda7nchid битки на гидру

    OdpowiedzUsuń
  123. Можно ли заглянуть на прогрессивный интернет-магазин ГидраРУ на компе обменник биткоин на гидре 2022

    OdpowiedzUsuń
  124. Продвинутый человек покупает практически все продукты через интернет. Существует специфическая продукция, скупить какую возможно лишь онлайн. В магазине https://magazin.hydraruzxpnew4afk.com выставлен громаднейший спектр товаров на ваш вкус. Гаджеты и даже софт разумно оформлять по сети.

    OdpowiedzUsuń
  125. В результате обширной переадресации никто в мире не может мониторить пользователя. Правильно применить для авторизации на сайте HydraRU современный протокол ТОР. Многоканальная кодировка предоставит высокий уровень безопасности для всех клиентов магазина Hydra RU. Заходите в сеть маркетплейса гидра zerkalo onion 2022 com 2022 лишь только в режиме анонимно.

    OdpowiedzUsuń
  126. Как быстро залогиниться на форум ГидраРУ с компа как использовать гидру

    OdpowiedzUsuń
  127. Бывает огромное множество линков, по которым покупатель может авторизироваться на hydraclubbioknikokex7njhwuahc2l67lfiz7z36md2jvopda7nchid русская гидра. Для начинающих потребителей бывает проблемно зайти на крупнейшую площадку HydraRU. Действительный список перекрестных линков есть возможность беспроблемно просмотреть в интернете. Как зарегиться на маркет ГидраUnion с ноутбука?

    OdpowiedzUsuń
  128. Отличительная черта ламинированной фанеры ФОФ мдф 3 мм

    OdpowiedzUsuń
  129. На сайте hydraclubbioknikokex7njhwuahc2l67lfiz7z36md2jvopda7nchid старая гидра вы сумеете найти продукты на свой вкус и стоимость. ЮнионHYDRA – это большой виртуальный маркет, где возможно заполучить необходимые гаджеты по действительно выгодной стоимости. Онлайн-магазин реализует продукцию уже более шести лет, и за этот отрезок времени смог проявить себя в качестве крутой торговой платформы. Сегодня 99 процентов конкретных торговых операций проходят в инете.

    OdpowiedzUsuń
  130. На портале гидра слободской 2022 юзеры сумеют покупать продукцию отдельной единицей, либо значительной партией. Высококвалифицированные коммерсанты форума Hydra RU имеют соответствующий ранг, он доступен всем посетителя маркетплейса. Купить конкретный товар на удивление несложно – доступно проанализировать стоимость, или посмотреть рейтинг продавцов. В данном случае есть возможность закупить любые вещества, компьютерную технику или конфиденциальную информацию.

    OdpowiedzUsuń
  131. Как правильно войти на сайт HydraЮнион с компа как купить товар на гидре

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP