środa, 5 lutego 2020

FIT BATONIKI OWSIANE Z MASŁEM ORZECHOWYM I BAKALIAMI



Genialne batony - zdrowe, fit, błyskawiczne do zrobienia, no i przepyszne! 👌Płatki owsiane, mnóstwo bakalii, daktyle i masło orzechowe, odrobina mleka kokosowego oraz miodu - tyyyyleee dobroci w jednym małym batoniku!💗 

Zawsze mam w domu mnóstwo bakalii - orzechów i suszonych owoców, ale w ostatnim czasie dosłownie wysypywały mi się z szafki kuchennej, dlatego od razu wiedziałam, że najwyższa pora zrobić z nich użytek, a najlepsze w takim wypadku są batony. Na Blogu jest już świetny przepis na obłędne batoniki musli domowej roboty (TUTAJ przepis (klik)), zawierają one jednak mleko skondensowane, wiec nie są tak fit jak dzisiejsze batoniki, choć oczywiście są równie pyszne 😋

Do swoich batonów dodałam sporą ilość masła orzechowego, które nadało im świetny smak, a całość osłodziłam daktylami i miodem, także nie znajdziecie tutaj sztucznego cukru. Nie musicie się trzymać ściśle przepisu jeśli chodzi o użycie bakalii, ważna jest tylko gramatura - mieszanka Waszych ulubionych orzechów ma ważyć 270 g.

Fit batoniki z masłem orzechowym są doskonałą przekąską, ja biorę je często na drugie śniadanie do pracy albo podrzucam Dzieciom do śniadaniówki. Są pyszne i zdrowe, można jeść bez wyrzutów!



SKŁADNIKI:

  • 1 szklanka płatków owsianych 
  • 270 g bakalii (użyłam orzechów laskowych, pekan, słonecznik łuskany, wiórki kokosowe i migdały)
  • 70 g daktyli
  • 160 g masła orzechowego
  • 50 ml mleka kokosowego (można zastąpić innym roślinnym lub krowim)
  • 3 pełne łyżki miodu


WYKONANIE:
Wszystkie składniki umieść w malakserze lub blenderze i zmiksuj przez chwilę na drobno, ale tak, by pozostały maleńkie kawałki bakalii. Przełóż masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia (ja użyłam dużej blachy do ciasta, ale dobra też będzie ceramiczna lub silikonowa foremka) i wyrównaj wierzch na gładko. Wsadź formę do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie pokrój masę na pojedyncze batony/ Gotowe! Smacznego! 




4 komentarze:

  1. Batoniki wyglądają bardzo apetycznie :). I zapewne są pyszne :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czekam aż moje stwardnieją :) Co prawda użyłam domowo robionego masła orzechowego, które nie było lejące i nie miksowałam wszystkiego tylko drobno poszatkowałam ale wygląda i pachnie cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo sie cieszę i mam nadzieję, że batoniki będą CI bardzo smakowały :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP