piątek, 21 kwietnia 2017

NAJPROSTSZE ROGALIKI Z 3 SKŁADNIKÓW




Nadziewane rogaliki twarogowe były pierwszymi rogalikami jakie zrobiłam będąc dzieckiem. Przepis jest tak banalnie prosty, że swoją naukę z pieczeniem można zacząć właśnie od niego 😉 Zajadałam się z nimi z moim ukochanym Bratem, co niejednokrotnie kończyło się bójką o ostatnie sztuki 💪😈
Odkąd pamiętam nadziewam je najczęściej powidłami śliwkowymi, bo w takiej wersji smakują mi najbardziej, ale moje Dzieci eksperymentują z różnymi dżemami lub marmoladą, a nawet Nutellą czy innym kremem czekoladowym. W każdym razie czym nie byłyby nadziane - smakują wyśmienicie 😋
Do przygotowania rogalików dobrze jest użyć twarogu w kostkach już zmielonego, ale bardzo często robię go ze zwykłego sera, który uprzednio rozgniatam trochę widelcem. Jeśli pominiecie ten krok, nic się nie stanie i rogaliki wyjdą równie przepyszne 😙

SKŁADNIKI:
  • 300 g twarogu (najlepiej mielonego, ja użyłam zwykłego, półtłustego - w temperaturze pokojowej)
  • 300 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • 2,5 szklanki mąki pszennej

DODATKOWO:
  • powidła śliwkowe (lub gęsty dżem albo marmolada w ulubionym smaku)
  • cukier puder do oprószenia


WYKONANIE:
Do miski wrzuć wszystkie składniki i zagnieć ręcznie lub hakiem miksera elastyczne ciasto. Zrób z niego kulę, zawiń w folię, spłaszcz lekko i wsadź do lodówki na 1 godzinę. 

Piekarnik nagrzej do temperatury 180 stopni C. Blachę z wyposażenia piekarnika wyłóż papierem do pieczenia.
Po tym czasie ciasto podziel na 3 części i rozwałkuj każdą na kształt okręgu, a następnie pokrój na trójkąty (jak pizze). Ja kroiłam koła na 8 części.
Na każdy trójkąt wyłóż po pełniejszej łyżeczce dżemu lub marmolady - przy szerszym końcu - i zaczynając od niego zwijaj ciasto do środka, po czym wygnij je lekko do środka, nadając kształt rogalików.
Piecz rogaliki około 25 minut, do zrumienienia się wierzchu.
Upieczone rogaliki pozostaw do całkowitego ostygnięcia, a następnie oprósz cukrem pudrem. Gotowe! Smacznego!


12 komentarzy:

  1. WoW. Jaki prosty przepis. No ja zamiast zwykłego masła użyłem masła migdałowego :D i troszeczkę dodałem do mąki pszennej, mąki gryczanej. Ale również bardzo smaczne wyszły ! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z tym masłem migdałowym! 🤗 Ja planuję również następnym razem pokombinować z mąkami, żeby było lżej na sercu (i żołądku 😉) podczas pożerania kolejnej porcji! 😆😇

      Usuń
  2. znam ten przepis, ale Twoje wyglądają szczególnie pysznie:) muszę sama też kiedyś podobne zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam dzisiaj, wyszly znakomite :) Super przepis, szybko i smacznie. Polecam:) Napewno jeszcze nie raz je zrobie. Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy zamiast masła można użyć Margarynę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można zastąpić masło margaryną :) Oczywiście rogaliki nie będą miały już tak maślanego posmaku, ale na pewno wyjdą :)

      Usuń
  5. Naprawdę bardzo fajny przepis. Akurat na jutrzejszą popołudniową kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że rogaliki smakowały? 😋

      Usuń
    2. Odpisuję po roku :) wyszły przesmaczne! Pieczone zresztą wielokrotnie zeszłej jesieni. A, że jesień za pasem ;) to i w głowę weszły mi rogaliki... zaplanowałam je na ten weekend! Raz jeszcze dziękuję za przepis

      Usuń
    3. Jak to mówią, lepiej późno niż wcale :)) Bardzo proszę i ogromnie się cieszę, że rogaliki tak świetnie się sprawdziły :) U mnie w domu też robimy je bardzo często, bo są tak łatwe w przygotowaniu, a smak rewelacyjny! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP