poniedziałek, 24 kwietnia 2017

WEGAŃSKIE CIASTO POMIDOROWE



Na blogu było już ciasto marchewkowe, bananowe, buraczane, dyniowe, szpinakowe... A dziś coś naprawdę oryginalnego: ciasto pomidorowe! 😀 Przepis na nie znalazłam na Jadłonomii i niesamowicie mnie zaintrygował, także nie było rady, musiałam je upiec! 
Jak powiedziałam, tak też zrobiłam (wprowadziłam tylko kilka "kosmetycznych" zmian 😜). Ciasto bardzo przypomina klasyczne ciasto marchewkowe, pomidory nie są tu wyczuwalne, także nie bójcie się, że będziecie jedli zupę pomidorową w formie ciasta 😱 Pomidory nadają mu wyjątkowej wilgoci i koloru, a dodatek cynamonu i imbiru dodaje cudownego aromatu. Po namyśle zrezygnowałam z polewy lukrowej (żeby było zdrowiej), ale oczywiście w przepisie podaję jak ją przyrządzić, może ktoś z Was będzie miał ochotę ją zrobić.
Ciasto jest wilgotne, mięciutkie, aromatyczne i baaaardzo smaczne. Najlepiej też smakuje z filiżanką dobrej herbaty... :) 
A kolejne warzywne ciasto czeka w kolejce... Następna na tapetę wchodzi cukinia. Jeśli macie jakieś sprawdzone przepisy na cukiniowe ciasto, koniecznie podeślijcie mi przepis. Chętnie go wypróbuję i, oczywiście za Waszym pozwoleniem, zaprezentuję pozostałym Czytelnikom na Blogu 😘

SKŁADNIKI: 
  • 1 szklanka krojonych pomidorów z puszki
  • 1 dojrzały banan
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki oleju
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 szklanki mąki pszennej (lub w wersji bezglutenowej mieszanka mąk bezgutenowych, np. ryzowa, gryczana, kukuryziana, itp.)
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 0,5 łyżeczki mielonego imbiru
  • 0,5 łyżeczki soli

SKŁADNIKI NA LUKIER (opcjonalnie):
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • odrobina ciepłej wody

WYKONANIE:
Piekarnik nagrzej do temperatury 180 stopni C.
Keksówkę o wymiarach 26 x 11 cm wyłóż papierem do pieczenia.

Pomidory, banana, olej i cukier zblenduj na gładki mus.
W osobnej misce wymieszaj wszystkie suche składniki i dolej do nich mus pomidorowy. Wymieszaj wszystko szpatułką krótko, ale dokładnie.
Przelej masę do formy i piecz około 40 - 50 minut do tzw. suchego patyczka (ja piekłam 45 minut). 

LUKIER:
Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie w miseczce, aby nie było grudek.
Gotowe ciasto polej lukrem (ja pominęłam ten krok). Gotowe! Smacznego!


2 komentarze:

  1. Ciasto jest świetne, ale co zrobic by ciasto się nie przypalało z góry? Robilam to ciasto juz 2 razy i mam ten sam efekt - cała góra przypalona nawet po zmiejszeniu temperatury z 180 na 120... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mandarinka, bardzo się ciesze, ze ciasto Ci smakuje :)) U mnie ciasto się nie przypala, może to wina Twojego piekarnika..? Ale jest na to prosta rada - przykryj ciasto w połowie pieczenia (lub nawet wcześniej, jak tylko zacznie się rumienić) kawałkiem folii aluminiowej :) Pozdrawiam Cię serdecznie! :)

      Usuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP