poniedziałek, 5 marca 2018

MAKARON Z KIEŁBASĄ I CEBULKĄ (SWOJSKI OBIAD W 15 MINUT)


Duża, rodzinna porcja swojskiego obiadu - makaron ze smażoną kiełbaską i cebulą, z dodatkiem majeranku i natki pietruszki... 🍝 Ekspresowe danie - jego przygotowanie zajmuje dokładnie tyle, ile gotuje się makaron 😉 
Jest to dla mnie przepis, do którego sięgam, gdy mam ochotę na prosty, nieskomplikowany obiad, z dosłownie kilku składników. Całość jest na pewno dość kaloryczna, ale jeśli macie ochotę, możecie dla pokreślenia smaku makaron posypać jeszcze tartym, ostrym , żółtym serem. I koniecznie pamiętajcie o dodatku w postaci kiszonego ogórka! Tanio i szybko, i cała Rodzina naje się do syta (a Dzieci go uwielbiają!) 😋👪


SKŁADNIKI (na około 4 porcje):
  • 400 g makaronu (dowolny kształt)
  • 4 średnie kiełbaski (użyłam śląskiej)
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki oleju
  • 3/4 łyżeczki suszonego majeranku
  • sól i świeżo zmielony pieprz
  • 2 - 3 łyżki siekanej natki pietruszki

WYKONANIE:
Makaron ugotuj według instrukcji na opakowaniu (najlepiej al dente).
Na patelni rozgrzej olej i zeszklij na nim pokrojoną w większą kostkę (lub prostokąty) cebulę.
Kiełbasę przekrój na pół, a następnie pokrój w półplasterki i dodaj do cebuli oraz posyp majerankiem i pieprzem. Smaż całość, aż kiełbasa i cebula ładnie się zrumienią..
Odcedzony makaron przełóż na patelnię do pozostałych składników, wymieszaj całość i przesmaż wszystko jeszcze jakieś 2 minuty. Jeśli potrzeba dodaj soli do smaku. Wierzch posyp natką pietruszki (opcjonalnie serem). Gotowe! Smacznego!


2 komentarze:

  1. Uwielbiam makaron w każdej postaci, a ten przepis szczególnie przypadł mi do gustu. Mojej rodzince również. Prosto ale smacznie. I o to chodzi :-) Pozdrawiam - Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, bardzo mnie to cieszy, że Tobie i Twojej Rodzinie makaron smakował :)) Takie proste przepisy są często najlepsze :) Pozdrawiam Cie serdecznie!

      Usuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP