czwartek, 7 maja 2020

RYBA W PANIERCE ZAPIEKANA Z SEREM I PRAŻONĄ CEBULKĄ, Z TZATZIKAMI I MŁODYMI ZIEMNIAKAMI



Naszła mnie ostatnio tak wielka ochota na rybę, że szybciutko wyczarowałam taki oto przepyszny obiad... I stwierdziłam przy okazji, że coś za mało ryb ostatnio kupuję, więc obiecałam sobie poprawę, bo ryby uwielbiam, moje Dzieci również za nimi przepadają, a zawsze jedliśmy ich sporo. Zaserwowałam zatem rybę panierowaną (na dwa sposoby, ale o tym zaraz) i zapiekaną z odrobiną majonezu, serem oraz prażoną cebulką... Do tego najlepsze tzatziki z ogórkiem kiszonym i młode ziemniaczki z koperkiem. Chyba już dawno tak szybko nie zrobiłam zdjęć... miałam taką ochotę na ten obiad, że to była jedna z najkrótszych sesji ostatnio 😂Co oczywiście nie zmienia faktu, że moja porcja zdążyła "odrobinkę" ostygnąć, ale cóż począć: "bloger zawsze je zimne"... 😉
W każdym razie rybka była przepyszna, a ciągnąca się "kołderka" z sera, odrobiny majonezu i cebulki prażonej była jej idealnym zwieńczeniem.

Zrobiłam rybę na dwa sposoby, bo nie mogłam się zdecydować, w której wersji będzie lepsza. Mój Syn chciał, abym usmażyła rybę w cieście naleśnikowym, tak też więc zrobiłam z połową ryby, drugą część zaś usmażyłam w tradycyjnej panierce, czyli obtoczoną w mące, jajku i bułce tartej. Następnie ułożyłam filety rybne na blasze, każdy posmarowałam łyżeczką majonezu, a następnie posypałam tartym serem i cebulką. Możecie użyć dowolnego ulubionego żółtego sera, ja akurat miałam tartą mozzarellę w paczce i taką wykorzystałam do tego przepisu. Całość zapieka się około 4-5 minut i gotowe.

Dla mnie wygrała wersja w panierce z mąki i bułki tartej, Adasiowi smakowała bardziej ryba w cieście. Mąż i Córka również byli w teamie chrupiąca panierka nr 1. W każdym razie wybór pozostawiam Wam. Możecie spróbować obu wersji. 

Taka rybka z tzatzikami z dodatkiem czosnku i ogórka kiszonego smakuje naprawdę wybornie. Cebulka zrobiła tu całą robotę, smak jest świetny! Rybę oczywiście dodatkowo skropiłam sokiem z cytryny. Młodych ziemniaczków z koperkiem reklamować chyba nikomu nie muszę. Zatem Zapraszam Was do wspólnego gotowania. Taki obiad posmakuje całej Waszej Rodzinie!

SKŁADNIKI (na 3 - 4 porcje)
  • 800 g filetów z ryby (np. mintaj, dorsz, morszczuk, lub inna ulubiona ryba) - użyłam mrożonych
  • sól i pieprz do smaku

DO WYBORU: SKŁADNIKI NA PANIERKĘ I:

  • 2 jajka roztrzepane
  • kilka łyżek maki pszennej
  • kilka łyżek bułki tartej

LUB SKŁADNIKI NA PANIERKĘ II, CZYLI CIASTO NALEŚNIKOWE:
  • 1 szklanka mąki
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki wody gazowanej
  • 1 jajko
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki soli

DODATKOWO:
  • 200 g tartego sera mozzarella lub żółtego sera
  • kilka łyżek cebulki prażonej
  • kilka łyżeczek majonezu
  • odrobina ostrej papryki do posypania
  • olej do smażenia
  • sok z cytryny do skropienia ryby
  • ziemniaki (użyłam młodych)
  • koperek do posypania

SKŁADNIKI NA TZATZIKI:
  • 300 g kremowego serka
  • 2-3 ogórki kiszone
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz


WYKONANIE:
Odmrożoną rybę odsącz dobrze z pozostałości wody na ręczniku papierowym, a następnie posól ją i popieprz do smaku.
Wybierz, którą panierkę wolisz.
PANIERKA I: Filety obtaczaj najpierw w mące, następnie w roztrzepanym jajku, a  na koniec w bułce tartej. Smaż rybę na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.
PANIERKA I (CIASTO NALEŚNIKOWE): W szerszej misce wymieszaj wszystkie składniki na ciasto (np. za pomocą rózgi kuchennej lub łyżki). Filety ryby maczaj w cieście, strzep  lekko jego nadmiar i smaż rybę na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.

TZATZIKI Z KISZONYCH OGÓRKÓW:
Serek wymieszaj ze startymi na tarce o drobnych oczkach ogórkami (razem ze skórką, odciśniętymi z soku), startym czosnkiem i pieprzem.

ZIEMNIAKI:
Oskrobane ze skórki lub cieniutko obrane ziemniaki młode ugotuj w osolonej wodzie do miękkości. Odcedź.

Piekarnik nagrzej do temperatury 200 stopni C.
Usmażoną rybę ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy filet posmaruj łyżeczką majonezu, a następnie posyp tartym serem, odrobiną ostrej papryki i wierzch posyp cebulką prażoną. Zapiekaj rybę około 4- 5 minut do rozpuszczenia się sera. Wyłóż rybę na talerz, skrop sokiem z cytryny, dodaj tzatziki, wyłóż ziemniaki i posyp je koperkiem. Gotowe! Smacznego!




1 komentarz:

  1. To musi byś pyszne!!! Przepiękne zdjęcia, tylko zapachu brakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP