piątek, 17 kwietnia 2020

DALGONA COFFEE DLA DZIECI Z KAWĄ ZBOŻOWĄ



Mam nadzieję, że nie macie jeszcze dość Dalgona Coffee, bo mam dla Was dziś coś extra! 💥Pomysł mojej Córeczki Nadii - dalgona w wersji dla starszych dzieci z kawą zbożową! 👌

W ostatnim poście (TUTAJ LINK - KLIK) pisałam Wam o tym, jak Nadia przygotowała mi po raz pierwszy tę kawę według oryginalnej receptury, na bazie kawy rozpuszczalnej. Kiedy skończyłam zdjęcia, Nadia stwierdziła, że ona też by się z chęcią napiła takiej kawy, bo z tą pianką wygląda jak deser... Jednak ponieważ na picie kawy jest jeszcze stanowczo za młoda, pobiegła do kuchni, krzycząc po drodze, że "ma pomysł!"... Potłukła trochę szafkami i szufladami, zakręciła trzepaczką i za chwilę wpadła do salonu z szelmowskim uśmiechem na ustach oraz szklanką pełną "dalgony" - w wersji dla dzieci...!🙈🙊Okazało się, że nie zastanawiając się długo, postanowiła spróbować przyrządzić sławetną kawową piankę z kawy zbożowej! W domu zawsze mamy puszkę kawy Inki, dlatego pomieszała ją (kawę, nie puszkę!) z wodą i cukrem, i zblednowała na pianę. Efekt? Pianka wyszła obłędnie kremowa, słodziutka, pyszna - różniła się jednak od "dalgony" dla dorosłych tym, że nie była tak sztywna i stabilna, lecz bardziej płynna, choć równie puszysta. To jej jedyny "minus". Ale smak! Super!💥😋 Piłyśmy ją razem na dwa sposoby: sącząc piankę i mleko razem oraz wymieszaną całkowicie  - powiem Wam, że to jest rewelacja! Zbożowa dalgona jest przepyszna! Nadia powiedziała wręcz, że smakuje jak "frapuccino z McDonalda" 😂 Potwierdzam, jest naprawdę "spoko"! 👍 

Od razu wiedziałam, że zrobię drugą "dalgonową" sesję w dziecięcym stylu, bo może ktoś z Was będzie miał ochotę zrobić małą przyjemność swoim (lub nie swoim) dzieciom i przygotować taki napój/deser na przykład w przerwie miedzy lekcjami online? 😉💻📖

SKŁADNIKI:
  • 2 pełne łyżeczki kawy zbożowej (użyłam "Inki")
  • 2 pełne łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki wody 
  • 1/2 szklanki zimnego mleka (krowiego lub roślinnego) lub ciepłego
  • lód (w wersji ciepłej pomiń)
  • czekoladowe groszki, kolorowe posypki


WYKONANIE:
Kawę, cukier i wodę umieść w niewielkim naczyniu lub miseczce i zmiksuj: blenderem, trzepaczką, spieniaczem na puszystą, gęstą pianę w kolorze toffi. Zajmie to dosłownie chwilę, jeśli będziecie ubijać blenderem lub spieniaczem elektrycznym, trochę dłużej jeśli ręcznym.
W wersji na zimo - do szklanki wlej zimne mleko, dodaj lód, na wierzch przełóż kawową pianę. 
W wersji na ciepło - podgrzej mleko, wlej do szklanki, na wierzch przełóż kawową pianę. Na Gotowe! Smacznego!



3 komentarze:

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP