poniedziałek, 10 maja 2021

KOKTAJL Z SUSZONYMI ŚLIWKAMI


Dzielę się dziś z Wami przepisem na rewelacyjny koktajl. Zdrowy, oczyszczający, syty i po prostu pyszny... Koktajl na kefirze lub jogurcie naturalnym, z dodatkiem suszonych śliwek, banana, masła orzechowego oraz płatków owsianych. Piję go od wielu lat ze względów na moje problemy zdrowotne, jednak nigdy nie dodawałam do niego masła orzechowego. Ostatnio, na profilu Kingi Paruzel na Instagramie, znalazłam przepis na koktajl ze śliwkami i okazało się, że Kinga dodaje do niego również masło orzechowe. Postanowiłam wypróbować ten dodatek i okazał się on strzałem w dziesiątkę! Mój koktajl stał się jeszcze pyszniejszy, a ten delikatny orzechowy posmak to przysłowiowa wisienka na torcie... 

Koktajl z suszonymi śliwkami oczyszcza organizm, reguluje pracę jelit, pomaga redukować wagę, jeśli zastąpimy nim np. jeden posiłek w ciągu dnia. A przy tym wszystkim jest naprawdę pyszny... 

Jeśli chodzi o sposób przygotowania to zaczynam od śliwek. Zalewam je w szklance gorącą wodą, tylko tyle, aby przykryć śliwki i w tym czasie przygotowuję wszystkie pozostałe składniki, które przekładam do blendera. Na koniec przelewam śliwki wraz z wodą, nie wylewam jej. Możecie również pominąć krok z namaczaniem śliwek i po prostu zblendować wszystko na raz. Aha, ja tego koktajlu w ogóle nie dosładzam, ale jeśli jest dla Was za mało słodki to proponuję zamiast cukru użyć odrobiny miodu, syropu z agawy czy np. ksylitolu albo erytrytolu.

Zachęcam Was do wypróbowania tego przepisu, bo koktajl jest naprawdę wspaniały i zdrowy. Na pewno nie pożałujecie! 


SKŁADNIKI (na 2 porcje): 

  • 400 ml kefiru lub jogurtu naturalnego 
  • 6 suszonych śliwek
  • 1 banan 
  • 2 łyżki masła orzechowego (ja daję najczęściej 1) 
  • 2 łyżki płatków owsianych 


WYKONANIE: Do szklanki przełóż śliwki i zalej je ponad ich powierzchnię gorącą wodą. W międzyczasie włóż wszystkie pozostałe składniki do blendera i dodaj na koniec śliwki wraz z wodą po nich (jeśli nie chcesz zalewać śliwek wodą, po prostu pomiń ten krok i zblenduj wszystko na raz). Koktajl przelej do szklanek. Gotowe! Smacznego!




1 komentarz:

  1. Wspaniale smakuje i syci. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam Marianna

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP