środa, 12 kwietnia 2017

CIASTECZKA WIELKANOCNE JAJKA


Kruche, pachnące, mocno cytrynowe Wielkanocne ciasteczka w kształcie jajek... Prezentują się uroczo, a smakują cudownie :) Są niezwykle proste do zrobienia, więc mi pomagała moja Córka. Miałyśmy z tego niezłą frajdę, a przy okazji nie mogłyśmy się powstrzymać od wyjadania z garnuszka lemon curdu. No właśnie, bo lemon curd gra tu główną rolę - jeśli uwielbiacie ten cytrynowy krem tak jak ja, to po prostu przepadniecie ;P 
Ciasteczka będą ślicznie wyglądały na Wielkanocnym stole, jak również możecie je sprezentować Waszym bliskim :)
P.S. Nie martwcie się, jeśli nie macie foremki w kształcie jajka. Ja też nie miałam, więc wyciągnęłam najprostszą okrągłą, metalową foremkę i lekko ja ścisnęłam między dłońmi, aby powstał kształt jajka :) Opcjonalnie możecie również jajka wycinać od odrysowanego szablonu :)

SKŁADNIKI (na około 20 - 22 sztuki):
  • 85 g masła zimnego
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru
  • 210 g mąki pszennej (może być orkiszowa, ale ciasteczka wyjdą ciemniejsze)
  • 0,5 lyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • kilka kropel aromatu wanilinowego lub 1 lyżeczka ekstraktu z wanilii
  • maka do podsypywania ciasta

DODATKOWO:
  • lemon curd, okolo 3/4 porcji z tego przepisu
  • cukier puder do posypania


WYKONANIE:
Do miski miksera wrzuć pokrojone w kostkę masło, dodaj pozostałe składniki i hakiem do mieszania zagnieć krótko, ale dokładnie gładkie ciasto. Możesz również wyłożyć masło na stolnicę, dodać pozostałe składniki, posiekać wszystko nożem i zagnieść krotko ręcznie gładkie ciasto.
Z ciasta uformuj kulkę, owiń ją w folię spożywczą i spłaszcz porządnie. Schowaj do lodówki na minimum 1 godzinę (polecam na 2).

Piekarnik nagrzej do temperatury 180 stopni C.
Blachę z wyposażenia piekarnika wyłóż folią aluminiową.
Z ciasta urywaj niewielkie kawałki i rozwałkuj je na grubość około 3 mm. Podsypuj ciasto mąką, żeby nie przywierało do wałka i stolnicy. Podczas rozwałkowywania ciasta jego resztę chowaj za każdym razem do lodówki.
Foremką wykrawaj kształt jajka. W połowie ciastek zrób dziurki zakrętką od butelki po wodzie lub napoju, umieszczając je lekko z boku.
Piecz ciasteczka przez około 10 -15 minut, aż wierzch ładnie się zarumieni.
Gotowe ciasteczka ostudź. Połówki z dziurkami posyp cukrem pudrem przed składaniem ciastek. Następnie na połówki bez dziurek nałóż po trochu lemon curdu i przykryj ciasteczka połówkami z dziurką, lekko dociśnij. Gotowe! Smacznego!


Zródło przepisu

6 komentarzy:

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP