sobota, 12 października 2013

Zupa dyniowa - najlepsza




Dziś zapraszam Was na najcudowniejszą zupę dyniową na świecie! Idealnie kremowa i aksamitna , z garścią chrupiących grzanek, wspaniała na jesienne chłody. Dynia... To niesamowite jak z tak zwyczajnego warzywa powstaje tak niezwyczajna zupa... Chyba nigdy nie przestanę się nią zachwycać... Spróbujcie koniecznie! 


SKŁADNIKI:
  • 1 kg dyni (najlepiej odmiany Hokkaido, gdyż nie trzeba jej obierać ze skórki)
  • 4 szklanki wody
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 0,5 średniej cebuli
  • 3 łyżki masła
  • 1,5 cm korzenia świeżego imbiru
  • 2 opakowania śmietankowego serka topionego Hochland (po 100g każdy)
  • sól 
  • świeżo zmielony pieprz

WYKONANIE:
Dynię dokładnie umyj, oczyść z pestek i pokrój w kostkę.
Na patelni rozgrzej masło i wrzuć na nie pokrojoną w drobną kostkę cebulkę. Zeszklij ją około 1 minuty.
Cebulę przerzuć do większego garnka, dorzuć do niej pokrojoną dynię, starty imbir, sok pomarańczowy i 1/4 łyżeczki soli. Dolej wodę. Całość dobrze zamieszaj i gotuj, aż dynia zrobi się miękka, około 25 minut.
Do ugotowanej zupy wciśnij serek topiony i zmiksuj na gładki krem. Dosól i dopieprz do smaku.
Gotową zupę podawaj z chrupiącymi grzankami (ja posmarowałam bułkę masłem, pokroiłam ją w kostkę i smażyłam przez chwilę na złoty kolor). Smacznego!



1 komentarz:

  1. witam! jesteśmy po obiadku, zupka pyszna, aksamitna i ma piękny kolorek-ugotowałam więcej (miałam około 1,5 kg.dyni) spokojnie starczy na dwa dni.pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP