środa, 17 września 2014

KASZA PĘCZAK Z KURCZAKIEM I PIECZARKAMI




To miało być danie wegetariańskie. Z reguły jest wegetariańskie. No chyba, że tak jak w tym przypadku mój Mąż - Terrorysta wpadnie do kuchni i tonem nieznoszącym sprzeciwu zażąda dodatku mięsa. A jak jeszcze murem za nim staną pozostali nieletni domowi Terroryści, to juz koniec. I stało się. Nie miałam wyboru. Musiałam dodać to zafajdane mięso. To znaczy zafajdane ono nie było, bo je dokładnie umyłam wcześniej. Ale wczoraj kompletnie nie miałam ochoty na mięsną potrawę. I nie zrozumcie mnie źle - tysiące razy dodawałm do tej kaszy kurczaka czy polędwiczkę wieprzową, które wprost uwielbiam, ale w tym wypadku chciałam zjeść coś wegetariańskeigo:) Ale dość moich gorzkich żali. Jakby nie było w obu wersjach potrawa jest po prostu PYSZNA:) Bardzo pożywna, a przy tym lekka i co najważniejsze błyskawiczna w przygotowaniu. A dodatek świeżo posiekanej natki pietruszki to kropka nad "i", dlatego KONIECZNIE ją dorzućcie:) Czas potrzebny na ugotowanie kaszy pęczak, czyli jakieś 15-20 minut to dokładnie tyle ile potrzebujemy, aby poradzić sobie z resztą składników. Potem wszystko na jedną patelnię albo do garnka i gotowe! Ten obiad ratuje mnie zawsze, gdy biegiem po pracy wpadam do domu i nie mam nic zaplanowane na obiad (rzadko bo rzadko, ale się zdarza, skromnie dodam:D), a kaszę mam zawsze w szafce i pieczarki w lodówce, o cebuli nawet nie wspominam, bo z nią śpię. Z kurczakiem nie widujemy się zbyt czesto w tygodniu, dlatego nie zawsze go mam w zapasie i to danie najczęściej jest wegetariańskie:) Oprócz tego, że potrawa jest prosta i szybka do zrobienia, to możecie też w niej dowolnie zamieniać rodzaj użytej kaszy. Z kaszą gryczaną smakuje rewelacyjnie, ale rownież świetna jest z kaszą jęczmienną perłową. Z mięsem też możecie poszaleć i użyć raz kurczaka, raz indyka albo poledwiczki, a nawet cielęcinki. Wszystko zależy od Waszej fantazji:) Gorąco polecam! 


SKŁADNIKI (porcja dla 2-4 osób):
  • 2 torebki kaszy pęczak (2 x 100 g)
  • 300 - 400 g filetów z piersi kurczaka
  • 250 g pieczarek
  • 2 czerwone lub białe cebule
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • 1 łyżeczka czerwonej słodkiej papryki w proszku (opcjonalnie, można pominąć)
  • pół pęczka natki pietruszki

WYKONANIE:
Kaszę pęczak ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Odcedź.
Filety z kurczaka umyj, osusz papierowym ręcznikiem i obierz z białych błonek. 
Następnie pokrój w większą kostkę. Posól, popieprz i ewentualnie posyp słodką paryką. Wymieszaj.
Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek. Wrzuć na nią przyprawionego kurczaka i obsmaż go ze wszystkich stron przez około 5-7 minut.
Kurczaka przełóż na osobny talerz lub do miski.
Umyte i posiekane w większe kawałki pieczarki wrzuć na patelnię z tłuszczem po kurczaku, dodaj do nich posiekaną drobno cebulę, lekko posól i popieprz i podsmaż całość przez 4-5 minut.
Po tym czasie do pieczarek i cebuli przeżuć kurczaka i dosyp ugotowaną kaszę. 
Dodaj do tego posiekaną natkę pietruszki i wymieszaj całość dokładnie.
UWAGA! Możesz również pominąć dodatek kurczaka w tym daniu, a otrzymasz pyszne wegetariańską potrawę. Gotowe! Smacznego!


3 komentarze:

  1. O matko, straszny ten Twój mąż! ;))) Danie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha! Mój mąz też mnie tak czasem terroryzuje w kuchni:D Taka kasza z dodatkami musi smakować świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też śpię z cebulą i czosnkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP