poniedziałek, 29 września 2014

TORT Z NUTELLĄ I KREMEM ŚMIETANKOWYM




Chiałabym Wam umilić początek tego tygodnia i zaproponować naprawdę przepyszny tort z Nutellą i kremem śmietankowym:) Miałam z nim nie lada przeboje i dał mi sie w kość jak żaden inny tort, ale nie dlatego, że jest trudny do zrobienia... Nie, nie, nic z tych rzeczy... Ten tort robi się BARDZO łatwo. Ale mi dał popalić:D Piekę całe swoje życie. I, mało skromnie dodam, że NIGDY, PRZENIGDY nie opadł mi jeszcze żaden biszkopt. Tym razem jednak mi OPADŁ. Mało tego. Upiekłam kolejny. Też OPADŁ. "O nieee..." - pomyślałam, nie ze mną te numery. MNIE się to nie zdarza! Upiekłam więc trzeci, cholerny biszkopt. I... wyszedł wzorowy. Jego szczęście. Bo byłam na granicy wytrzymałości:D 
Zabrałam się za ubijanie śmietany kremówki. Śmietanę kremówkę ubijam całe swoje życie. I NIGDY, PRZENIGDY mi się nie zważyła. Tym razem jednak się zważyła. 1 LITR cudownej kremówki poszedł do śmieci. Na tym etapie mój Mąż i Dzieci zaczęli zachowywać odpowiedni odstęp ode mnie, by nie znaleźć się w polu rażenia... Moja granica wytrzymałości dawno została przekroczona. Takie rzeczy MNIE się nie przydażają!!! Mąż uratował całą sytuację nową dostawą beczki pełnej śmietany kremówki:))))) 
Dalej poszło już z górki. Cała złość minęła mi, gdy spróbowałam kremu z Nutelli i mascarpone... Coś obłędnego... Był tak pyszny, że nie mogłam się od niego oderwać:) Dodatek lekko kwaskowego dżemu porzeczkowego idealnie łamie słodycz całości.
Tort nie należy do najtańszych, przyznaję, ale raz na jakiś czas można zaszaleć:)))
Bardzo bałam sie krojenia wafli, myślałam, że popękają mi lub się połamią. Ale nic takiego sie nie stało, wafle idealnie się kroiły bardzo ostrym nożykiem. Nie przerażajcie się zatem, że ozdobienie tego tortu jest trudne, to sama przyjemność. Wafle wchodzą w tort jak w masło, poźniej tylko pozostaje wyciśnięcie pięknych rozetek z kremu i cudowny tort gotowy! Moje Dzieci aż podniosły się w sekundę z kanapy, gdy wniosłam im ten tort w czasie, gdy oglądały bajki!:)))) "Ochom" i "achom" nie było końca":))) Póżniej zawieźliśmy go do znajomych. I cóż mogę powiedzieć?:) Bardzo polecam Wam ten tort, "efekt WOW" murowany":)))


SKŁADNIKI NA BISZKOPT RZUCANY*:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej

SKŁADNIKI NA KREM NUTELLOWY:
  • 300 g mascarpone
  • 9 łyżek (z górką) Nutelli

SKŁADNIKI NA KREM ŚMIETANKOWY:
  • 200 g mascarpone
  • 200 g śmietany kremówki 36%
  • 6 łyżek cukru pudru (lub według uznania)

SKŁADNIKI NA KREM DO OBŁOZENIA TORTU:
  • 300 g śmietany kremówki 36%
  • 4 łyżki cukru pudru

SKŁADNIKI NA KREM DO WYPEŁNIENIA WAFLI:
  • 200 g śmietany kremówki 36 %
  • 250 g mascarpone
  • 8 łyżek Nutelli
  • 3 łyżki cukru pudru

SKŁADNIKI NA PONCZ:
  • 1/3 szklanki ciepłej wody
  • 2-3 łyżeczki cukru pudru
  • 2 łyżeczki soku z cytryny

DODATKOWO:
  • 10 wafelków do lodow
  • 1 słoiczek (280 g dżemu porzeczkowego)

WYKONANIE:
BISZKOPT:
Wszystkie składniki na biszkopt powinny być w temperaturze pokojowej. 

Mąki, pszenną i ziemniaczaną, przesiej razem do osobnej miski.

Tortownicę o średnicy 21 - 22 cm wyłoż papierem do pieczenia (samo dno). Nie smaruj niczym jej dna ani boków. 

Białka oddziel od żółtek i ubij na sztywną  pianę. 
Pod koniec ubijania zacznij dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, cały czas ubijając. 
Teraz dodaj po kolei żółtka, ubijając dokładnie po każdym dodaniu.
Przesiane mąki dodaj  do masy i całość bardzo ostrożnie wymieszaj szpatułką.
Delikatnie przełóż ciasto do tortownicy. Piecz je w temperaturze 160 - 170 stopni C przez około 35 - 40 minut lub do tzw. suchego patyczka.
Gorący biszkopt wyjmij z piekarnika i upuść go w formie z wysokości około 60 - 70 cm na podłogę. 
Odstaw biszkopt do uchylonego piekarnika do wystudzenia. Boki biszkoptu oddziel od formy dopiero po jego całkowitym ostudzeniu.

KREMY:
Śmietana kremówka i mascarpone muszą być bardzo dobrze schłodzone, najlepiej dzień wcześniej.
Nutella może mieć temperaturę pokojową.

KREM NUTELLOWY:
Mascarpone i Nutellę zmiksuj krótko, ale dokładnie na gładki krem. Krem schowaj do lodówki na czas przygotowywania pozostałych składników tortu.

KREM ŚMIETANKOWY:
Śmietanę kremówkę ubij na sztywno. 
Dodaj do niej cukier puder oraz mascarpone i zmiksuj całość krótko razem. Krem Sshowaj do lodówki na czas przygotowywania pozostałych składników tortu.

KREM DO OBŁOŻENIA TORTU:
Śmietanę kremówkę ubij na sztywno. 
Dodaj do niej cukier puder i zmiksuj całość krótko. 
Krem schowaj do lodówki na czas przygotowywania pozostałych składników tortu.

KREM DO WYPEŁNIENIA WAFLI:
Śmietanę kremówkę ubij na sztywno. 
Dodaj do niej mascarpone i zmiksuj całość krótko razem. Podziel krem na dwie części.
Do jednej - Jasnej cześci - dosup cukier puder i zmiksuj.
Do drugiej - Ciemnej części - dodaj Nutellę i również zmiksuj. 
Kremy schowaj do lodówki na czas przygotowywania pozostałych składników tortu.

PONCZ:
Wszystkie składniki wymieszaj razem w szklance.

SKŁADANIE TORTU:
Kremy wyjmij z lodówki.
Biszkopt przekrój na 3 równe blaty. 
Pierwszy blat połóż na paterze lub ozdobnym talerzu i polej kilkoma łyżeczkami ponczu. 
Następnie posmaruj go dżemem porzeczkowym. Na to wyłóż Krem Nutellowy i przykryj drugim blatem. 
Polej kolejne kilka łyżeczek ponczy i wyłoż Krem Śmietankowy.
Przykryj całość trzecim blatem i polej resztą ponczu.
Tort wysmaruj dookoła, boki i wierzch, Kremem Do Obłożenia Tortu.
Pokrój wafle: weź do ręki jeden wafelek, odwróć go do góry dnem (dziurką w dół) i postaw tak na blacie. Bardzo ostrym, małym nożykiem zacznij przekrajać go od "nóżki" w dół 4 mm za miejcem, w którym przebiega jego połowa. Te 4 mm muszą później wejść w tort, tak, żeby wafel wystawał w połowie. Pozostych części wafli nie wyrzucaj, połam je na kawałki i odłóż.
Powsadzaj przekrojone wafle w tort w odstępach około 1,5 - 2 cm. Połamanymi resztami wafli wypełnij "nóżki" wafli, po to , aby nie napełniać ich kremem. Krem do dekoracji, Jasny i Ciemny, będą kładzione jako rozetki tylko na wierzchu wafli. 
Szprycą z końcówką w kszatłcie dużej gwaizdki napełnij wafle w/w rozetkami: 5 sztuk Kremem Jasnym i 5 sztuk Kremem Ciemnym. 
Tort schłodź w lodówce przez minimum 5-6 godzin. Gotowe! Smacznego!





* przepis na biszkopt z blogu Moje Wypieki
  inspiracja dekoracji: internet

22 komentarze:

  1. PIERWSZA napiszę komentarz tego na dzień dzisiejszy najpyszniejszego tortu w moim życiu, który miałam okazję spróbować za co bardzo Ci Ilona dziękuję. Wygląda obłędnie z smakuje bosko, najbardziej bosko na świecie!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny! Jesteś bardzo pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też napiszę WOW! Wygląda genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny torcik!! Pracochłonny ale efekt zapiera dech

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam przyjemność spróbowania oryginału:) Ponieważ torty nie należą do moich ulubionych deserów, pomyślałam że "odrobinę" spróbuję... Ale z TYM tortem nie da się tak "odrobinę". To jest POEMAT smaków. Każda warstwa jest inna, a całość tworzy idealne połączenie - tak dopracowane, że nie czuje się przesłodzenia typowego dla tortów. Jestem fanką Twoich przepisów - ten również wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda naprawdę obłędnie!!! Trochę przy nim pracy, ale lubię właśnie takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obłędny tort!!!! Najpiękniejszy jaki widziałam!!! CUDO!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda fantastycznie, bardzo pomysłowa ta dekoracja :)
    Im bardziej si w kuchni staram, tym więcej rzeczy mi nie wychodzi. Tak to już chyba jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, to jest boskie! Czy pani jest profesjonalistką?! Czy może czarodziejką?! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. To wygląda tak ładnie, że aż szkoda to kroić. Ale z drugiej strony, jak zobaczyłam wnętrze to już bym się wgryzła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy tort można upiec w formie 24 cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jednak zwiększyłabym odrobinkę ilość składników na biszkopt, żeby ładnie się przekroił na trzy blaty: 6 jajek, 0,90 szklanki (222,5 ml) mąki pszennej, 0,90 szklanki (222,5 ml) mąki cukru i około 0,3 szklanki (75 ml) szklanki mąki ziemniaczanej. Cała reszta, czyli kremy bez zmian :)

      Usuń
  12. dzien dobry! bardzo prosze o pomoc w proporcjach skladnikow na blaszke 27cm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry! Proszę, oto proporcje na tortownicę o średnicy 27 cm:
      BISZKOPT: 7 jajek; 1,10 szklanki mąki; 1,10 szklanki cukru; 0,40 szklanki mąki ziemniaczanej
      KREM Z NUTELLI: 450 g kremówki; 13 łyżek (z lekką górka) Nutelli
      KREM ŚMIETANKOWY: 300 g mascarpone; 300 g kremówki; 9 łyżek cukru pudru
      KREM DO OBŁOŻENIA TORTU: 450 g kremówki; 6 łyżek cukru pudru
      PONCZ: 0,5 szklanki ciepłej wody; 4,5 łyżeczki cukru pudru; 3 łyżeczki soku z cytryny
      KREM DO WYPEŁNIENIA WAFLI: 300 g kremówki; 350 g mascarpone; 12 łyżek Nutelli, 4,5 łyżki cukru pudru
      DODATKOWO: około 15 wafelków; 420 g dżemu porzeczkowego
      Pozdrawiam serdecznie! :))

      Usuń
    2. Krem z nutelki jest ze złym składnikiem

      Usuń
    3. Powinien być z mascarpone A nie z kremówka!!!

      Usuń
  13. witam czy moge dzien wczesniej wypełnic rożki kremem i przechowac w lodówce???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Te wafle wypelnia się połamanymi kawałkami wafelków, a tylko wierzch już na torcie dekoruje się rozetkami, także nie ma sensu wypełniać wafelkow w całości kremem. Poza tym one przez noc mogą za mocno nasiaknąć kremem niepotrzebnie... Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam 😊

      Usuń

  14. Czy może Pani wstawić zdjęcie przekrojonego wafla bo nie mam pojęcia jak to ma wyglądać? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety dopiero teraz odpisuję, ponieważ umknął mi gdzieś ten komentarz wśród innych. Przykro mi, ale nie mam takiego zdjęcia. Do przekrojonego wzdłuż na pół wafla (a dokładnie do nóżki i miseczki wafla) wciśniętego lekko w tort, należy wsypać połamane kawałki innych wafelków i tylko wierzch tak wypełnionego wafla dekoruje się kremem, zahaczając odrobinę o rant tortu.

      Usuń
  15. Tort jest przepyszny!!! Robilam go 2 razy i wszyscy się nim zachwycali:)

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP