poniedziałek, 28 września 2015

ZIEMNIAKI SMAŻONE Z GRZYBAMI I BOCZKIEM




ZIEMNIAKI SMAŻONE Z GRZYBAMI I BOCZKIEM

Mój Mąż i Dzieci zrobili mi ostatnio wielką niespodziankę i poszli do lasu zbierać grzyby, skąd przynieśli mi dwa kosze tych cudowności :) Mój Syn kazał koniecznie w tym wpisie zaznaczyć, ze to On zbierał NAJŁADNIEJSZE okazy, więc wedle Jego życzenia ZAZNACZAM :D
Na pierwszy ogień poszło swojskie, proste danie - ziemniaki w talarkach smażone z grzybami i boczkiem, z dodatkiem cebulki, suszonego tymianku i zielonej pietruszki. Wiem, że wygląd dania nie powala i całość nie prezentuje się zbyt okazale, ale uwierzcie mi smak rekompensuje wszystko :) Mięciutkie plasterki ziemniaków, pachnące grzyby, piórka cebuli i rumiane skwarki z boczku komponują się idealnie i całość smakuje cudownie domowo i swojsko :) A zapach... jest nieziemski.
Dziś z kolejnej części grzybów powstanie moja najlepsza Zupa Grzybowa, także koniecznie zajrzyjcie do przepisu, który mimo, iż prezentuję go Wam w Świątecznych klimatach - jest jak najbardziej aktualny w całym sezonie grzybowym, jak również poza nim :) Smacznego!


SKŁADNIKI (na 3-4 osoby):
  • 800 g ziemniaków
  • 3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju roślinnego
  • 200 g chudego boczku (użyłam surowego, wędzonego)
  • 1 duża cebula
  • 300 g świeżych grzybów (użyłam prawdziwków i podgrzybków)
  • 1 duża cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1/3 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1/3 łyżeczki suszonej pietruszki
  • sol i pieprz do smaku


WYKONANIE:
Na patelni rozgrzej 2 łyżki oliwy z oliwek i usmaż na niej obrane ze skórki oraz pokrojone w średniej grubości plasterki ziemniaki. Często mieszaj, aby ziemniaki były równomiernie zrumienione i miękkie. Całość powinna zająć Ci około 20 minut. 
2-3 minuty przed końcem smażenia zdejmij ziemniaki z ognia i odłóż na czas przygotowywania grzybów.
Na drugiej patelni (lub tej po ziemniakach, jeśli przełożysz je np. do miski) rozgrzej 1 łyżkę oliwy i przesmaż na niej boczek pokrojony w słupki. Gdy boczek będzie zrumieniony, na lekki zloty kolor, dodaj cebulę pokrojoną w piórka i smaż, aż cebula się zeszkli. 
Teraz dodaj grzyby pokrojone w paski, posiekany lub starty na tarce o drobnych oczkach czosnek, sól i pieprz do smaku. Zamieszaj i smaż całość przez jakieś 15 minut, aż grzyby zmiękną i całość ładnie się zrumieni. 
Przełóż teraz wszystko do ziemniaków, dodaj tymianek i pietruszkę, delikatnie wymieszaj i smaż jeszcze jakieś 3 minuty, żeby smaki się przegryzły. Gotowe! Smacznego!



1 komentarz:

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP