piątek, 22 marca 2019

FIT RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ (TYLKO 4 SKŁADNIKI)


Kiedy mój Mąż albo Dzieci chcą mi zrobić przyjemność zawsze dostaje od nich moje ulubione słodycze: albo czekoladę Lindt Lindor albo Rafaello... Ubóstwiam wręcz obie te słodkości i dam się za nie przekupić, uwieść i rozkochać 😂💗🙈🙈🙉 Staram się oczywiście nie wiedzieć ile maja kalorii, ponieważ zjadam tabliczkę Lindora lub pudełko Rafaello natychmiast, za jednym podejściem i z nikim się nie dzielę 😈 😉 
Dziś Kochani, mam dla Was Rafaello w wersji fit - hitowy przepis internetowy,nie wiem od jak długiego już czasu, ale z pewnością jego wersji powstało już dziesiątki. Ja swoje kuleczki przygotowuję w najprostszy możliwy sposób - tylko z 4 składników: kaszy jaglanej, mleka, wiórków koksowych i zdrowszego zamiennika cukru,  najczęściej erytrytolu lub ksyliotlu. Kasza jaglana to jedna ze zdrowszych i pyszniejszych kasz, a kulki robi się ekstremalnie szybko, jedynym czasem oczekiwania jest czas potrzebny na jej ugotowanie. Pamiętajcie, żeby ja koniecznie porządnie wypłukać przed gotowaniem, aby pozbyć się goryczki. Ja używam najczęściej zwykłego mleka, ale można je również w całości lub w części zastąpić mlekiem koksowym. W środek każdej kulki możecie wsadzić po migdale, choć ja najczęściej robię wersję bez nich. Aha, i do masy na Rafaello możecie dodać kilka kropelek esencji waniliowej - to pomysł mojego Adasia, który  stwierdził, że tak kulki smakują jeszcze lepiej 😍Rafaello szybko zapakujecie do pudelka i możecie zabrać ze sobą do pracy - sprawdza się idealnie jako drugie śniadanie, ponieważ jest bardzo sycące i zdrowe. Czasem pakuję je również Dzieciom w śniadaniówki - bardzo je lubią i śniadaniówka zawsze wraca pusta :) Rafalello w wersji fit jest naprawdę przepyszne i muszę przyznać, że nim też można mnie całkowicie przekupić! 😉

SKŁADNIKI:
  • 200 g kaszy jaglanej (lub 2 woreczki po 100 g)
  • około 3 szklanki mleka 
  • 120 g wiórków kokosowych + około 40 g do obtoczenia kulek
  • erytrytol, ksylitol (opcjonalnie miód) do osłodzenia - ilość według uznania
  • opcjonalnie kilka kropel esencji waniliowej
WYKONANIE:
Kaszę jaglaną wypłucz na sitku porządnie pod bieżąca wodą. Przesyp ją do garnka (najlepiej z grubym dnem), zalej mlekiem i na początku gotuj  na średnim, a potem na małym ogniu tak długo, aż kasza wchłonie cały płyn: uważaj żeby kasza się nie przypaliła (jeśli byłaby zbyt twarda, a wchłonęłaby już całe mleko, to po prostu dolej jeszcze odrobinę i zamieszaj całość, gotuj dalej do miękkości). Ma powstać gęsta masa. Zdejmij garnek z ognia i dosyp wybrane słodzidło i wiórki kokosowe. Pozostaw masę do lekkiego przestygnięcia, a następnie ulep kuleczki wielkości Rafaello. (Jeśli chcesz możesz przed ulepieniem każdej kulki wcisnąć w nią migdał bez skórki, choć ja lubię wersję bez). Kuleczki obtocz w pozostałych wiórkach koksowych. Wsadź Rafello do lodówki i tam je przechowuj aż nie zjesz wszystkich :) Gotowe! Smacznego!


4 komentarze:

  1. Też ubóstwiam RAFAELLO, a ten przepis w pełni zaspakaja moje łakomstwo ze zdrowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow naprawdę zaskakujący przepis! Ciężko uwierzyć, że można zrobić tak zdrową wersję Rafaello jak takie z kaszy jaglanej! Koniecznie trzeba wypróbować ten przepis, szczególnie jeśli jest się łasuchem na słodycze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można mleko zastąpić mlekiem roślinnym? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP