środa, 4 grudnia 2019

NALEŚNIKI RUSKIE



Robiłam w weekend pierogi ruskie oraz z kapustą i grzybami, i miałam takie ilości farszu, że postanowiłam przy okazji przyrządzić po raz kolejny naleśniki ruskie, które moja Rodzina uwielbia - tym razem jednak z zastrzeżeniem, że choć kilka musi zostać do sesji na bloga... 😂 
Farsz, którym nadziewam naleśniki to mój niezawodny farsz na pierogi ruskie - jest według mnie najlepszy jaki jadłam, a to za sprawą twarogu jakiego do niego używam. Od wielu lat kupuję twaróg z wiaderka "Miletto" (przez lata nazywał się "Delfiko") i według mnie robi on tu całą robotę. Łączy się doskonale z ziemniakami w kremowe nadzienie, a smażona cabulka, spora ilość pieprzu sól dopełniają całości. Co do pierogów to moi domownicy zjedli je wszystkie nim zdążyłam zrobić im jakiekolwiek zdjęcia, ale może na dniach uda mi się jeszcze je przygotować, bo zamówienie na kolejne już złożyli... 
W każdym razie te naleśniki są rewelacyjne i smakują każdemu bez wyjątku... A z dodatkiem złocistych skwarek z boczku i cebulki to czysta poezja... 😍



SKŁADNIKI NA NALEŚNIKI: Przepis TUTAJ (KLIK)  - pomin dodatek cukru

SKŁADNIKI NA FARSZ:

  • 700 g ziemniaków
  • 500 g twarogu półtłustego (polecam z wiaderka gesty "Miletto" - dawniej "Delfiko", dostępny w Netto i dużych marketach typu Carrefour)
  • 1 duża cebula lub 2 mniejsze
  • 4 łyżki oleju
  • sól i pieprz do smaku


DODATKOWO :

  • 200 g boczku wędzonego
  • 1 duża cebula
  • 3 łyżki oleju


WYKONANIE:
Naleśniki usmaż według podanego wcześniej przepisu.

FARSZ:
Ziemniaki ugotuj do miękkości w osolonej wodzie. Odcedź je i rozgnieć, pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
Na patelni rozgrzej olej i podsmaż na nim pokrójną w drobną kostkę cebulę.
Do ostudzonych ziemniaków dodaj rozkruszony twaróg, cebulę, sól do smaku oraz sporą ilość pieprzu. Wymieszaj wszystko.

Boczek i cebulę pokrój w drobną kosteczkę i zrumień na rozgrzanym oleju. 

Naleśniki smaruj farszem i zawijaj w rulony, a następnie podsmaż je na patelni i posyp skwarkami z boczku i cebuli. Gotowe! Smacznego!





2 komentarze:

  1. Wyglądają przepysznie. Nabrałam ochoty na to danie �� a więc do roboty ����

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP