poniedziałek, 13 stycznia 2020

SMOOTHIE MARCHEWKOWE Z PIERNIKOWĄ NUTĄ



Na dobry początek nowego roku mam dla Was przepis na fantastyczne smoothie marchewkowe... 🥕🥕 Zapewne wielu z Was planuje właśnie zdrowe jadłospisy na nadchodzące tygodnie, dlatego ten przepis będzie dla Was jak znalazł w Waszej zdrowej i pysznej diecie 😊 Ja w ostatnim czasie nałogowo przyrządzam wszelkiej maści koktajle, soki i smoothies, łączę smaki, mieszam i eksperymentuję... Dwa kilogramy dorodnej marchewki, które miałam w lodówce musiało zatem skończyć w blenderze lub wyciskarce do soków 😉

Pomyślałam, że połączę marchewkę z mlekiem kokosowym i odrobiną soku pomarańczowego, i tak powstało piękne smoothie w naturalnym, intensywnym kolorze i o cudownym smaku: słodkiej marchewki i delikatnego kokosa, ze wspaniałym pomarańczowym aromatem... Dopełnieniem całości jest szczypta przyprawy piernikowej, której dodałam dla podkręcania smaku - to był strzał w dziesiątkę! 👌Jeśli nie macie w domu przyprawy, spokojnie możecie ją zastąpić cynamonem i gałką muszkatołową. Sam cynamon też zrobi robotę 😉 Jeśli zaś nie przepadacie za takim posmakiem to możecie spokojnie pominąć jakiekolwiek  przyprawy - smoothie będzie również pyszne... Do swojego koktajlu użyłam mleka kokosowego, ponieważ według mnie świetnie komponuje się ze smakiem marchewki. Ale możecie je zastąpić jakimkolwiek innym ulubionym mlekiem, każde będzie dobre.

Takie smoothie jest bardzo pożywne, zdrowe i syte, może zastąpić Wam jeden posiłek w ciągu dnia lub być pysznym i zdrowym podwieczorkiem. Marchewkowe smoothie z całą pewnością posmakuje całej rodzinie 😍



SKŁADNIKI:
  • 4 średnie marchewki
  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml) 
  • 0,5 szklanki soku pomarańczowego
  • przyprawa korzenna do smaku (około 0,5 łyżeczki) - można również zastąpić cynamonem i gałką muszkatołową lub całkowicie pominąć
  • ok. 2 łyżeczki miodu do smaku

WYKONANIE:
Umyte i osuszone marchewki obierz że skórki i pokrój w grubsze plasterki.
Do blendera wrzuć marchewkę oraz wszystkie pozostałe składniki i zmiksuj całość na gładko. Rozlej smoothie do szklanek. Gotowe! Smacznego!




3 komentarze:

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP