wtorek, 25 lutego 2020

TORT RYBA "POŁÓW DNIA" (PRZEPIS Z PRZYJĘCIA URODZINOWEGO W STYLU WĘDKARSKIM)


Standardowo na Waszą prośbę publikuję wybrane przepisy na smakołyki z tematycznego przyjęcia urodzinowego, tym razem mojego Syna Adasia 💗Przyjęcie z okazji Jego 15 - tych urodzin przygotowałam w stylu wędkarskim, ponieważ Adas jest wielkim fanem wędkarstwa. Całą relację z imprezy znajdziecie pod TYM LINKIEM (KLIK TUTAJ). Jest to naprawdę obszerna fotorelacja, zawierająca aż 36 zdjęć oraz opisy słodkości i moje wrażenia... 😊

Postaram sie ten tydzień przeznaczyć na publikację wszystkich przepisów z tych urodzin. Zaczniemy dziś od najważniejszego, czyli tortu - obowiązkowo w kształcie ryby. Na przyjęciu dla wędkarza nie mogło bowiem zabraknąć "Połowu Dnia"... 🐟

Aby ułatwić sobie formowanie kształtu ryby, przygotowałam tort z brownie, a nie jak tradycyjnie z biszkoptu. Jak zapewne wiecie, brownie jest ciężkie, masywne, idealne do formowania kształtu, więc zrobienie ryby nie stanowiło problemu. Jest to obłędnie pyszne brownie piernikowe z suszonymi śliwkami, które przełożyłam delikatnym kremem z mascarpone, kremówki i cynamonu.
Wycięłam dwa blaty w kształcie ryby z ogonem (bez płetw), przełożyłam je kremem, a górną, trzecią warstwę ciasta "dosztukowałam" z resztek brownie, tak, by ryba nie była płaska od góry, lecz zaokrąglona. Całość obłożyłam białą masą cukrową i pomalowałam żelowymi barwnikami spożywczymi - czarnym i niebieskim, wymieszanymi ze srebrnym barwnikiem w proszku. Z resztek masy cukrowej wycięłam płetwy i również je wycieniowałam.

Z wędkarskiej torby Adasia ukradłam prawdziwy haczyk.😁A z gałęzi z ogrodu oraz starego drutu, znalezionego w piwnicy, zmontowałam prawdziwe profesjonalną wędkę! 👌

Tort idealnie sie kroił, był bardzo podzielny, no i przede wszystkim każdemu bardzo smakował. Był również nie za słodki, wilgotny i naprawdę pyszny😋No i ryba zrobiła prawdziwą furorę wśród gości, którzy mówili, że wygląda jak żywa. Dla mnie najważniejsze było to, że Adaś był zachwycony!😍

Zapraszam Was więc do przeczytania przepisu i podlinkowanej przeze mnie wyżej relacji z urodzin (jeśli jeszcze jej nie widzieliście)! 😉


SKŁADNIKI NA BROWNIE PIERNIKOWE:

  • 400 g czekolady (po, na pól mlecznej i gorzkiej)
  • 400 g miękkiego masła
  • 4 łyżki przyprawy piernikowej
  • 6 jajek
  • 450 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 200 g mąki 
  • 350 g suszonych śliwek


SKŁADNIKI NA KREM CYNAMONOWY:

  • 500 g mascarpone (dobrze schłodzonego)
  • 500 ml śmietany kremówki (dobrze schłodzonej)
  • 3 - 4 łyżki cukru pudru (ilość według uznania)
  • 2 łyżeczki cynamonu


SKŁADNIKI NA MASĘ MAŚLANĄ DO OBŁOŻENIA TORTU:

  • 500 g miękkiego masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • odrobina aromatu śmietankowego


DODATKOWO:

  • gotowa biała masa cukrowa (kupiłam gotowy, rozwałkowany blat ciasta o wadze 450 g, zapakowany jak ciasto francuskie)
  • barwniki spożywcze w żelu: czarny i niebieski (lub inne według uznania)
  • barwnik spożywczy w proszku: srebrny


WYKONANIE:
BROWNIE:
Piekarnik nagrzej do temperatury 170 stopni C.
Blachę z wyposażenia piekarnika wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia.

Do garnka z grubym dnem włóż masło pokrojone na mniejsze kawałki, połamaną w kostki czekoladę i przyprawę piernikową. Całość podgrzewaj do momentu rozpuszczenia się składników, nie dłużej. Zdejmij garnek z ognia i pozostaw do lekkiego ostudzenia.
Jajka z cukrem rozmieszaj trzepaczką i wlej je do ostudzonej masy maślano - czekoladowej, zmiksuj dobrze, po czym dodaj mąkę i szczyptę soli, i ponownie zmiksuj całość krótko na gładko.
Do masy dodaj posiekane drobno śliwki suszone i wymieszaj.
Przelej masę na blachę i piecz brownie przez około 30 min (ciasto ma pozostać wilgotne w środku, ale nie surowe).

KREM CYNAMONOWY:
Śmietanę kremówkę ubij na sztywno, dodając w połowie ubijania cukier puder. Teraz dołóż w partiach mascarpone i cynamon. Zmiksuj całość krótko na gładki krem.

KREM MAŚLANY:
Miękkie masło utrzyj przez kilka minut mikserem na puszystą masę. Pod koniec ubijania dodaj cukier puder i aromat śmietankowy do smaku.

SKŁADNIE TORTU:
Z ostudzonego brownie wytnij nożem dwa identyczne blaty w kształcie ryby z ogonem. Krem cynamonowy podziel na dwie części. 
Na paterze lub desce ułóż pierwszy blat, posmaruj go połową kremu cynamonowego i przykryj drugim blatem. Na niego wyłóż drugą cześć kremu cynamonowego.
Z resztek brownie pozostałego na blasze weź jak największe kawałki i ułóż je na torcie jako trzeci, ostatni blat - ma on być węższy niż dwa pierwsze, tak aby ryba od góry sie "zaokrągliła".
Wierzch tortu posmaruj dokładnie masą maślaną i obłóż tort rozwałkowaną masą cukrową. Dokładnie dociśnij ją do kształtu ryby wraz z ogonem. Ogon możesz też "dosztukować", docinając masę osobno. 
Z pozostałych resztek masy wytnij płetwy i przyklej je na paterze lub desce do ryby. Za pomocą malutkiej zakrętki od np. pisaka odciśnij na całej rybie "łuski".
Barwnikami spożywczymi pomaluj rybę według uznania. Ja rozcierałam najpierw kolor czarny, potem niebieski (oba uprzednio wymieszane ze srebrnym barwnikiem). Rybę wraz z płetwami wycieniuj. 
Tort wsadź do lodówki. Przed podaniem wyjmij go pół godziny wcześniej z lodówki. Gotowe! Smacznego!











9 komentarzy:

  1. CUDOWNY...dla mnie dzieło sztuki !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze takiego tortu to nie widziałam, wygląda fenomenalnie. Gratulacje ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze zrobic dla bliźniaków tort w kształcie rybek ten jest arcydziełem podpowie mi pani cos ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale czy jest Pani jeszcze zainteresowana przepisem, niestety ale długi czas nie byłam aktywna na blogu i nie widziałam komentarzy.

      Usuń
  5. W ilu stopniach pieczone ciasto i na jakiej blasze

    OdpowiedzUsuń
  6. Ryba wygląda obłędne! ☺️ Jakich dokładnie barwników Pani użyła?

    OdpowiedzUsuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP