środa, 6 listopada 2013

AKSAMITNY CZEKOLADOWY SERNIK NA ZIMNO Z MALINAMI




Po dłuższej przerwie chciałam Was powitać wyjątkowo pysznym czekoladowym sernikiem na zimno z malinami. Aksamitny, rozpływający się w ustach, pełen czekolady (aż 350 g !!!)... chyba nie muszę Was dłużej zachęcać?:) Sernik jest bardzo prosty w przygotowaniu, składa się tylko z kilku składników, ale efekt jest wspaniały... Według mnie to jeden z najlepszych serników czekoladowych jakie jadłam... Nie musicie obawiać się, ze będzie za słodki, dodatek malin doskonale równoważy cały smak. Bardzo polecam!


SKŁADNIKI na spód ciasteczkowy:
  • 220 g pełnoziarnistych ciastek Digestive (lub zwykłych herbatników)
  • 90 g roztopionego masła
  • 1 czubata łyżka ciemnego kakao

SKŁADNIKI na masę serową:
  • 500 g serka mascarpone
  • 250 g kremowego serka śmietankowego z wiaderka (użyłam Delfiko, do kupienia np. w Netto)
  • 200 ml śmietany kremówki 36%
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 150 g mlecznej czekolady

DODATKOWO do nadziania i dekoracji:
  • 300 g malin (użyłam mrożonych)
  • ciemne kakao do posypania

WYKONANIE:
SPÓD CIASTECZKOWY:
Dno tortownicy o średnicy 20-21 cm wyłóż papierem do pieczenia.
Ciastka połam i zmiel w malakserze na drobny piasek.
Dodaj do nich roztopione masło i dokładnie wymieszaj.
Przygotowanymi ciastkami wyłoż dno tortownicy i dobrze ugnieć, alby nie było nierówności.
Wsadź tortownicę ze spodem ciasteczkowym do lodówki na czas przygotowywania masy serowej.

MASA SEROWA:
Czekoladę gorzką i mleczną połam na kawałki i roztop w kąpieli wodnej (miskę z czekoladą umieść nad garnkiem z gotującą się wodą). Uważaj, żeby do czekolady nie dostała się ani kropla wody.
Roztopioną czekoladę pozostaw do ostygnięcia.
Mascarpone przełóż do miski i dokładnie wymieszaj z przesianym cukrem pudrem.
Bardzo powoli, łyżka po łyżce, dodaj do mascarpone roztopioną czekoladę i dokładnie wymieszaj.
Śmietanę kremówkę ubij w osobnym naczyniu.
Następnie dodaj ją delikatnie do mascarpone wraz z kremowym serkiem śmietankowym. Ostrożnie, ale dokładnie wymieszaj wszystko łyżką lub mikserem na najniższych obrotach (ja użyłam miksera do końcowego mieszania).
    
SKŁADANIE:
Wyjmij tortownicę z lodówki. Na ciasteczkowy spód przełóż połowę serowej masy czekoladowej.
Wyłóż na nią połowę (150 g) malin, nie odmrażaj ich wcześniej, będą się lepiej trzymały.
Na maliny połóż pozostałą część masy serowej.
Sernik wstaw na 12 godzin (najlepiej na cała noc) do lodówki.
Gotowy sernik posyp ciemnym kakao i udekoruj pozostałymi mrożonymi malinami. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP