piątek, 6 maja 2016

OGÓRKI MAŁOSOLNE



Na pewno w każdej rodzinie istnieje przepis na najlepsze ogórki małosolne. Każda mama czy babcia, tata czy dziadek robią je po mistrzowsku :) Mnie ogórki nauczyła robić moja Mama i dziś chciałam Wam przekazać nasz rodzinny przepis. Oczywiście dla nas najlepszy z najlepszych :))
Kiedy zaczyna się sezon na ogórki małosolne robię je praktycznie bez przerwy, a najlepiej smakują mi takie jednodniowe, najświeższe i takie też sfotografowałam. Moje Dzieci i Mąż czekają zaś nawet te 4-5 dni, aż bardziej się ukiszą, bo takie są według nich najlepsze... A Wy? Jakie ogórki lubicie najbardziej? :)


SKŁADNIKI:

  • 2 kg ogórków gruntowych, małych i twardych
  • 2 główki czosnku lub 1 bardzo duża
  • świeże liście (chrzanu, dębu lub wiśni - używam chrzanu, dostępne w zestawach ziół do ogórków małosolnych) 
  • kilka cm korzenia chrzanu
  • kilka łodyg kopru 
  • 3 l ciepłej wody
  • 3 łyżki soli


WYKONANIE:
Dobrze ciepłą wodę (około 40 stopni C) wlej do garnka lub miski, wsyp sól i zamieszaj dokładnie, aby dobrze się rozpuściła.
Czosnek obierz z łupinek i większe ząbki przekrój na pół.
W dużym słoju połóż na dnie połowę liści chrzanu i kopru, korzeń chrzanu, część ogórków i ząbki czosnku. Na to ułóż pozostałe liście i łodygi, ogórki i czosnek, zalej całość wodą z solą, a na wierzchu ogórków umieść obciążający je talerzyk. Ogórki są dobre już po 2-3 dniach, choć ja najbardziej lubię 1-dniowe. Gotowe! Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP