piątek, 23 marca 2018

FRITTATA Z BIAŁĄ KIEŁBASĄ I ZIEMNIAKAMI



patelnia do smażenia bez tłuszczu WOLL Szafir
Prosta propozycja na codzienne danie lub na Wielkanoc - frittata z białą kiełbasą i ziemniakami. Może ona stanowić treściwe śniadanie, łatwy obiad lub kolację. Całość to tylko kilka prostych składników: gotowane plastry ziemniaków z kawałkami białej kiełbasy i szczypta suszonego majeranku, zatopione w masie jajecznej z dodatkiem gałki muszkatołowej. Wierzch posypany ostrym żółtym serem. Frittata smakuje świetnie, swojsko i domowo, i jestem pewna, że przypadnie Wam do gustu. Frittatę przygotowałam na patelni do smażenia bez tłuszczu WOOL SzafirTUTAJ możecie przeczytać jej całą recenzję. A dodatkowo mam dla Was rabat na cały asortyment firmy -15% na hasło ILONA15. Kod ważny jest do 15.04.2018 r. 

SKŁADNIKI:
  • 4  średnie ziemniaki
  • 3 łyżki oleju
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 350 g białej kiełbasy (użyłam parzonej)
  • 6 jajek
  • 3/4 łyżeczki majeranku
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
  • 50 g ostrego żółtego sera (np. morskiego)

WYKONANIE:
Ziemniaki pokrój w grubsze plastry i ugotuj je w osolonej wodzie do miękkości, uważając przy tym, aby ich nie rozgotować. Odstaw do ostudzenia.
Na patelni rozgrzej olej i zeszklij przez 1 minutę pokrojoną w kostkę cebulę. Następnie dodaj białą kiełbasę (obraną ze skórki) pokrojona w plasterki. Dodaj majeranek, wymieszaj i smaż całość do lekkiego zrumienienia. Na koniec dodaj ziemniaki i przesmaż wszystko jeszcze chwilę. Zdejmij patelnię z ognia.
Jajka roztrzep w osobnej misce z gałka muszkatołową, solą i pieprzem. Masą jajeczną zalej ziemniaki z kiełbasą. Wstaw patelnię (uprzednio przykryj ją pokrywką) do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Piecz frittatę około 20 minut. Na koniec zdejmij pokrywkę i posyp frittatę startym serem. Zapiecz całość jeszcze przez 4-5 minut. Gotowe! Smacznego!
wysoka patelnia do smażenia bez tłuszczu WOLL Szafir
patelnia do smażenia bez tłuszczu WOLL Szafir  z odpinaną rączką

2 komentarze:

  1. Super pomysł. Dzisiaj wieczorem to danie zagości na moim stole. Co ciekawe zaserwuje je mój chłopak, bo ja jestem strasznie zapracowana :-) Dzięki
    Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marlena, mam nadzieję, że danie Wam smakowało... :) NA pewno przyrządzone przez Twojego chłopaka smakowało jeszcze lepiej, bo zrobione z sercem :) A Ty... odpocznij troszkę, praca nie zając :P

      Usuń

Ślicznie dziękuję za pozostawiony komentarz :)

TOP